Ritam

THE ART OF NOISE THE BEST OF THE ART OF NOISE

(CMna Records/ RTB PGP)

Fred novu 1989. godinu u pro davnicama ploča pojavio se kompiladjski album neformalnog trija JJ. Jeczalik, Anne Dudley i Gary Langan poznatijeg pod imenom The Art Of Noise, čime je zaokružen njihov dosadašnji rad. Kada se 1984. pojavio album „Who’s Afraid Of The Art Of Noise” mnogi su pomislili da je u pitanju nova „diverzija” producentskog lisca Trevora Homa, obzirom da je LP izašao pod etiketom njegove novostvorene diskografske kuće Zang Tuum Tumb. Dakle reč je o vrsnim muzičkom poznavaocima ne samo nota već i studijske tehnike snimanja, koji su pustili svoju maštu da ih dovede do najrazličitijih muzičkih rešenja u vidu slagalica i mozaika. Kao rezultat su se pojavili „Beat Box”, „Close (To The Edit)” i svakako njihova najzanimljivija pop ambijentalna kompozicija „Moments In Love”. Treba red da je celom ovom projektu ~kumovao” i dao konkretan doprinos i Paul Morley, nekadašnje prvo pero časopisa NME, svojim komentarima o „integradji rock muzike sa svetom mode i dizajna"!?! Ovaj naizgled savršen koncept pokazao je da ima i „nedostataka”, pa tako The Art Of Noise prelaze u novu diskografsku kudu China Records, za koju snimaju ostala dva albuma „Invisible Silence” i „In No Sense? Nonsense”. U ovom delu njihove karijere počeli su da sarađuju sa razlidtim ljudima kao što su Duane Eddy („Peter Gunn”), zatim Max Headroom” („Paranoimia”), da bi prošle godine obradili klasičnu numeru, „Kiss”, drugog najve-

ćeg cmog muzičara današnjice, Princea, sa specijalnim gostom iz Velsa - Tom Jonesom! Sve gore nabrojene pesme (?!) nadćete na vom kompilacijskom albumu na kome su The Art Of Noise prikazani u izuzetno slušljivo-komercijalnom svetlu, dme je namemo ili ne zapostavljena njihova eksperentalna pop ambijentalna dimenzija, za koju je Mr Dragan Ambrozić rekao da je „novi simfo zvuk osamdesetih” (uzgred budi rečeno predlažem ovog najcitiranijeg momka u časopisu RITAM da gostije u rubric! ~Ma, ko je taj u stvari?!”, gde bi objasnio i svoj nadimak medu prijateljima „Duh-Koji-Piše”). (Kad bi me bar neko pravilno dtirao - primedba muz. ured). Ali da se vratimo ovom albumu i da kažemo da je jedna od zamerki i kratka dužina ploče kao i nedostatak instrumentala kao što su „Camilla - The Old, Old Story”, kojima bi se ova neobična grupa približila onima dji je ovo prvi susret sa njom. No, šta je tu je. Besmislica? Možda.

Nebojša Mićković

RAIN MAN SOUNDTRACK (Capitol - Jugoton) BUSTER SOUNDTRACK (WEA - Jugoton) COCTAIL SOUNDTRACK (Elektra - Jugoton)

U (ovoj) sredini u kojoj često i neka od epohalnih ostvarenja iz prošlosti pop muzike ostaju silom prilika zatvorena u geto obožavanja malog broja posvećenih, osnovni kvaliteti nostalnigčnih soundtrack putovanja leže u „otkrivanju” takvih slučajeva, dok salate od novih ili skorih hitova u neizbežno konfekcijsko dubre ponekad donesu i neka imena sa današnje

scene dja su samostalna ostvarenja predkrupan zalogaj za naše diskografske bogove, uglavnom zbog neznanja. Tako smo prošle godine na GOOD MORNING VIETNAM dobili lepu zbirku prethodno uglavnom nedostupnih snimaka i izvođača, dok je premija na LESS THAN ZERO nesumnjivo bio prvi nastup PUBLIC ENEMY u našim krajevima. RAIN MAN i BUSTER su iz prve gmpe albuma i sastavljeni su po istovetnoj Semi: dva tri nova hita (ili obrade starih), pokoji instrumental iz fflma plus „muzika iz perioda”. Dok su na RAIN MAN-u za hitove zadužene THE BELLE STARS i BANANARAMA, fine cure kojima se štošta može i oprostiti (Bananarama posebno - Gordan P.), na BUSTER-u je dosadni ćelavko Phil Collins prigrabio glavninu posla svojim ispraznim popom za odrasle. Ovaj put je angažovao Lamonta Doziera, jednog iz Motown trolista Holland-Dozier-Holland, u pokušaju da svoje skromne pesmotvoračke mogućnosti zabašuri dahom „onih” vremena, u kojima se film dogada - prva polovina ’6O-tih. Dostojanstveni nivo đostižu jedino THE FOUR TOPS u „Loco In Acapulco”, iz prostog razloga što Levi Stubbs i ekipa i JESU iz tih vremena. Instrumental! koji se na ovim albumima nalaze samo potvrduju da još od Ry Cooderove teme za „Paris-Texas” nije načinjeno ništa za udžbenik filmske muzike, ali dok je ona iz RAIN MAN-a smeštena ~u komadu” na početak B strane, pa se može lako preskodti ona iz BUSTERa je razbacana preko cele ploče i deluje zamarajuće, a delo je Anne Dudley koja je (uspešnije) radila za ABC, FGTH, Art Of Noise i drugima. Ono što je na obe ploče su arheološki zahvati u „period”. BUSTER je udomio THE HOLLIES, THE SEARCHERS, GARY AND THE PACEMAKERS, SONNY AND CHER i SPENCER DAVIES GROUP, što i nisu neki posebni ekskluziviteti, ali zato DUSTY SPRINGFIELD sa „I Just Don’t Know What To Do With Myself” dni vrhunac ploče i u savršenoj pesmi Davida i Bacharacha podseća ko je to bio (tj. bila) žena snova, britanska Madonna 60-tih i ljuta rana na srdma tadašnjih iinejdžera. Ploču zaključuje Collinsova obrada

pesme Mindbendersa „Groovy Kind Of Love” za koju bismo vise voleli da je u originalnoj verziji. RAIN MAN soundtrack sadrži nešto više obrada no originalnih pesama, a za njih su se, sem pomenutih devojaka, pobrinuli lan Gillan i Roger Glover (kako to Purpumo zvud), Lou Christie, te sjajni vokalista Aaron Neville u klasičnom šlageru „Stardust”. Delta Rhythm Boys pevaju gospel tradicional „Dry Bones”, dok je apsolutni favorit pločmunumentalna interpretadja El TE JAMES u prelepoj baladi (još jednom) Davida i Bacharacha „At LasC kojom je neprocenjivi talenat jedna od najvedh soul pevadca (ikada) predstavljen prvi put u ovoj zemlji. COCTAIL je sasvim druga pesma (tj. pesme) i ako vam eskapistička poslovica onog cmca koji svira u sopstvena pluća i pedofili sa Kokoma još nisu sasvim dosadili, tada vam zaista nema pomod. Tu ni Ry Cooder i Little Richard ne mogu ništa, a kamoli Robbie Nevil, Preston Smith, Georgia Satellites, Starship, John Cougar Mellencamp i Fabulous Thunderbirds, sve sami dobri ljudi, eminentni stručnjaci. Dakle, ako vam para ne fali RAIN MAN kupite zbog Ette James, BUSTER kupite drugudrugarici za rodendan da presnimite šta vas zanima, a pesme sa COCTAIL-a snimite sa radija, ako vam se baš mora. Hometaping saves money. RAIN MAN *** BUSTER *** COCTAIL **

Tomislav Grujić

51