Ritam
dali su motivu spasenja u ovoj pesmi odgovarajuéu uverljivost. „A resurrection of the good times” („spasenje dobrih vremena”) pevao je lan, pozitivno odgovarajući na slobodniji Stil koji je njegov bend uzimao. 12” miks bio je snimak potpuno novih The Cult, sa „funky” zvižducima, preteranom upotrebom uzrečica „Yeah!”, i čak bugi-vugi pianom! MAJ 1985. Po nekima, najsjaniji čas The Culta - singl „She Sells Sanctuary”. Produciran od strane Steve Browna (radio sa Wham na početku njihove karijere, te sa ABC), singl lako ulazi u svaki mainstream radio program. Prvi nastup na „Top Of The Pops” tog Ma i mesto br, 15 na nacionalnoj listi dovode ih na usne mnogih. Kao da su u tom trenutku želeli da zadovoIje stare fanove i pokazuju da se ograduju od svog uspeha - i da su još uvek oni stari - izdaju nepotreban 12” singl na kome su „The Howling Mix” (zvuk vukodlaka uključen) i „Assault On Sanctuary” - obe stvari su slobodna studijska upropašćivanja velike pop pesme -i za obese može reći da su potpuno bezvezne. SEPTEMBAR 1985. Začuđujuće sličan singl - „Rain”, sledio je svog velikog brata u Top 20, nešto niže od „Sanctuary”. Prvi put se kosa koju je Astbury pustio i refreni poput „I love the rain/Here she comes again” („Volim kišu/Evo je dolazi ponovo”) uzimaju kao dokazi u optužnici od jedne reči - „Hippy!”. Prekasno da bi ta reč ikom išta značila. N. Preston napušta grupu „zbog muzičkih razmimoilazenja”. Big Country pozajmljuju svog Mark Brezizickog. OKTOBAR 1985. „LOVE” A - Nirvana, Big Neon Glitter, Love, Brother Wolf Sister Moon, Rain B - Phoenix, Hallow Man, Revolution, She Sells Sanctuary, Black Angel Naslovite album „Love” („Ljubav”) i očito je da tražite nevolje. S nogom čvrsto na wah-wah pedali, sa mističnim simbolom i sa naslovima kao što su „Nirvana”, „Brat Vuk, Sestra Mesec”) i „Revolucija”, The Cult su bez rezervi zakoračili u oživljavanje sedamdesetih. Posmatrano unazad, Druga faza je bila samo period larve, još uvek pun nedoumica i maglovit, period u kom su optuživani za „kradu” (pre nego što je ona postala moderna), ali ipak, bio je to period koji ima puno smisla, posmatran sa öve strane. OKTOBAR 1985. „Revolution”, singl izvučen s albuma ulazi u Top 30 uprkos dnjenici da se radi o jednoj od sporijih pesama sa ploče. Bio je to кгај ere. Veéi uspesi su tek sledili.
FEBRUAR 1987. Nacija je uključila radio aparate da bi čula uvodne taktove „Start Me Up” Stonesa. Samo što su oni zapravo uvodili u „Love Removal Machine”, najopakiju The Cult stvar do tog momenta. Sve skupa sa razvaljivačkim videom, horror stilizacijom omota i promocionalnim konzervama piva, The Cult su postali ono čega se publika uskih vidika i plašila. Izašli su iz stadijuma larve kao heavy rock bend raširenih krila. Singl je uleteo na listu direktem na osarrmaesto mesto. Vanbračni sinovi AC/DC bili su rodeni. APRIL 1987. „ELECTRIC” A - Wild Flower, Peace Dog, Li’l Devil, Aphrodisiac Jacket, Electric Ocean, Bad Fun B - King Contrary Man, Love Removal Machine, Bom To Be Wild, Outlow, Memphis Hip Shake „Electric” nije bio običan HM album. U leto 1986. The Cult su završili snimanje materijala u The Manor studiju, Oxforshire, ali nisu bili presrećni rezultatom. lan i Duffy su u Njujorku remiksovali neke snimke sa Rick Rubinom, suvlasnikom i producentom Def Jam firme. „Metal” pored Rubina nije bio prljava reč u svetlu crossovera Aerosmith i Run DMC, u rap-metal obradi „Walk This Way”. Svoj trojici zajednični su bili AC/DC. Neka iskrica je očito bila upaIjena izmedu njih i The Cult su ponovo snimili ceo materijal sa Maestrom. „Electric” je bio ocenjen kao fenomenalan album - tradicionalan rock zvuk u modernoj produkciji osamdesetih. Svaki dramatski prekid u pesmi bio je praćen - na feed-
backom - već tišinom, koja je na slušaoca delovala moćnije od bilo kog zvuka. Singl „Li’l Devil” je izdat übrzo zatim, i oni mladi slušaoci, oslobođeni predrasude prethodnih vremena, prihvatili su „novi” rock The Culta sa spektalulamim rezultatima tumeja koja je privukla pažnju hipija, darkera, trendovskog sledbeništva i svih ostalih, bila je potpuno rasprodana. DECEMBAR 1987. Video kaseta „Electric Love” sa singlovima sa prethodne dve ploče. MART 1989. Posle godinu dana življena u Los Andelesu, The Cult se vraćaju. „Fire Woman” je dokaz da Treća faza, period započet „Electeicom” tece i dalje, možda još metaliziraniji nego da su saradivali sa Rubinom, ali na kraju krajeva - oni su otkrili taj put i uredu je da ga se drže. APRIL 1989. „SONIC TEMPLE” A - Sun King, Fire Woman, American Horse, Edie (Ciao Baby), Sweet Soul Sister B - Soul Asylum, New York City, Automatic Blues, Soldier Blue, Wake Up Time For Freedom Pompeznost i sve okolnosti pre-punk sedamdesetih u potpunosti postoje ponovo i prihvataju se od strane svih slojeva publike. Simptom cele dekade je da se novi stilovi stvaraju remiksovanjem starih. Postoje mnogi klinci, negde napolju, koji nikad nisu čuli „Physical! Graffiti” album i mnogi klinci koji žele da osete ukus Velike rokenrol predstave, maker to bilo i posledji put.
55