Ritam

INTO THE GROOVE

piše:

Gordan Paunović

Prošlogodišnje globalno pucanje svih medijskih brana ргеФ lavinom zvanom plesna kultura, plesna muzika, house, zovite je kako hoćete, konačno se proširilo i do ovdašnjih predela. Ne samo što su sve češći demo snimci apsolutno vrhunskog kvaliteta sa house muzikom koji bi u svakoj iole tržišno osvešćenoj diskografskoj industriji već zavriili na 12” vinilu (npr. beogradski Ogi B.) već se pojavio i prvi (jugo)slovenski maksi-singl plesnog usmerenja, strogo i dosledno realizovan prema svim pravilima žanra. Naravno, to se dogodilo tamo gde se to jedino moglo danas dogoditi (u Kopru, Republika Slovenija), u privatnoj produkciji FBI (Furlan Boris International), legendame ličnosti tamošnje muzičko-preduzetničke scene, nekadašnjeg mecene KUD Idijota i vlasnika nezavisne produkcije „Slovenija” Borisa Furlana, čoveka u čijoj vizit karti stoji: popstar & media personality. U pitanju je „Ја, Ja”, 12” za projekat A FAS-THE-FIK (sa podnaslovom koji sve objašnjava Disco goes to Avsenik) autora koji se kriju pod pseudonimima Primitiwetz i James Marshall J. Za radoznale i nestrpljive to su sam Boris Furlan i Andrea Flego, gitarista prilježnim pratiocima jugoslovenske nezavisne scene već poznale grupe Idiogen. „Ја, Ja” u sve svoje četiri predstavljene verzije (radio cut, club ja, long ja i his master’s voice) predstavlja polkoidni melanž šest semplovanih isečaka muzičkih fraza slovenačke narodne grupe Avsenik (za neupućene daleko najuspešniji i najtiražniji YU sastav u inostranstvu; ploče i CD-ovi im se prodaju u SR Nemačkoj i Austriji u dvocifrenim milionskim tiražima). Ispod toga je provučena ritam mašina odnosno sequencer uz dopunski snare bubanj „pozajmljen” od Sheile E. Vodeća tema skinuta je sa-singla Avsenika iz 1955. koji se zove ~Na Golici” (svojedobno prodat u tiražu od 7 miliona primeraka!!!), dok ostalih pet semplovanih delova potiču iz trideselogodišnjeg perioda rada ove grupe. Jedini odmak od čvrstih house kanona je odstupanje od konvencionalnog 4/4 ritma breakovi su mnogo češći, pa se mameće zaključak da je „Ja, Ja” pravljen za mestimično umiksavanje izmedu „standardnih” numera u clubovima. Tiraž je 1000 štampanih primeraka; 1 kompletno je podeljen u propagandne svrhe radio stanicama, novinarima, disc-jockeyima i ostalim zainteresovanim. Promocija van granica Jugoslavije u Nemačkoj je takođe uspela, uz pojačano interesovanje tamošnjih menadžera (od kojih je najzagrejaniji bio stanoviti gospodin koji je „provaiio” Technotronic i njihov chart-stormer „Pump Up The Jam”) ali su problemi oko copyrighta za samplovane pesme omeli ozbiljniji konlakt. Oprema ovog 12” je posebna priča samo šlampanje spoljnog i unutrašnjeg omota kao 1 centralne etikete na ploči izvedeno je po svetskim standardima (i to u Jugoslaviji), pa nije ni čudo Sto je koilalo otprilike dva puta više od troškova snimanja. Za proleće ovaj tandem priprema svoj prvi pravi komercijalni potez ( )r Ja, Ja” je po njihovim rečima priprema i trasiranje tržižta) snimanje puno „hitičnijeg” singla, no bilo kako bilo i ovo što je dosada učinjeno dokazuje tvrdnje o menjanju uslaljenih odnosa unutar diskografskog businessa kod nas i pozilivnim strujanjima koje nose privatne inicijative. Sve informacije u vezi ovog i budućih projekata tandema A FAS-THE-FIK možete tražiti na adresu: DID Koper, pp 28, 66000 Koper.

Kada su u pitanju dešavanja na stranoj house sceni, čini se da će početak 1990 obeležiti veličanstveni come-back Larry Hearda, čikaškog deep-house maga koji zajedno sa fenomenalnim gospel-inspirisanim pevačem Robertom Owenom čini sastav Fingers Inc. Najpre je pod imenom Mr. Fingers (jedan od njegovih brojnih nadimaka izvedenih iz reči Fingers) izdao singl „What About This Love”, beskrajno senzualnu, gotovo mezmeričnu jazz-gospel hose bravuru, da bi ponovo zablistao skriven iza imena Blakk Society na singlu „Just Another Lonely Day” predstavljajući svog novog vokalnog saradnika Davida Hollistera, po svemu sudeći dostojnog naslednika Roberta Owena. Oba singla izdata su za potpuno opskumu čikašku nezavisnu kuću Alleviated Music, pa slutim da bi u pitanju mogla biti nekakva Heardova privatna inicijativa. Nadam se da je ovo pouzdan znak Heardovog vraćanja sebi posle niza nepotrebnih gostovanja na pločama ljudi koji su daleko ispod njegovog nivoa (poslednji slučaj učešće na ploči „From The Mind 0r..” Lil’ Louisa). U svakome slučaju welcome back, Larry. Kako u prošloj godini „Ritam” nije imao svoju stalnu rubriku posvećenu plesnoj muzici, to koristimo ovu priliku da objavimo listu najboljih plesnih singlova i albuma u 1989. godini, prema izboru pisca ove rubrike. LP 1. CHAKA KHAN „Life Is A Dunce” (Warners) 2. INNER CITY „Paradice” (10) 3. TEN CITY „Foundation” (Atlantic) 4. ADEVA ..Adeva" (Cooltempo) 5. S ’EXPRESS „The Original Soundtrack” (Rhythm King) 6. VARIOUS ARTISTS „Black Havana” (Capitol) 7. VARIOUS ARTISTS „Hip House” (DJ International) 8. FRANKIE KNUCKLES „Frankie Knuckles Presents” (Chicago Trax) 9. VARIOUS ARTISTS „Paradise Regained” (Republic) 10.- VARIOUS ARTISTS „This Is Garage” (Cooltempo) TYREE „Tyree’s Got A Brand New House” (DJ Internal!

12” 1. FRANKIE KNUCKLES presents SATOSHI TOMIE ” (ffrr) 2. PAUL SIMPSON featuring ADEVA „Musical Freedom” (Cooltempo) 3. ADEVA „Respect” (Cooltempo) 4. INNER CITY svi 12” (10) 5. FINCHEIY ROAD „Gimme The Music” (Quark) 6. CHAKA KHAN „Pm Every Woman” (Warners) 7. STEVE „SILK” HURLEY featuring JAMIE PRINCIPLE „Cold World” (Atlantic) 8. RAVEN MAIZE „Forever Together” (Quark) 9. MONIE LOVE „Grandpa’s Party” (CFooltempo) 10. MADAGASCAR „Like This Like That” (Capitol)

RITAM 11