Ritam

ono bi bolje bilo da su puštali brkove - nešto bi ih golicalo pod nosom, a možda bi izgledali i ozbiljnije. Gotovo od samog početka, tamo prvih godina ističuće decenije, projekat Boaje nagoveštavao obećanje zaborava. Zvezdani trenuci bili su vezani za njihov prvi album i опо što mu je, u demo i prvobitnoj koncertnoj fazi, prethodilo i neposredno sleđilo, Vreme, međutim, kao da im nije bilo nakionjeno promovisani, uz Patrolu, u predvodnike tzv. zagrebačkog Drugog taiasa, nisu, kao uostalom i mnogi beogradski i riječki bendovi te drugs, izgubljene generacije, uspeli da se održe duže od trajanja svojih ploca. Na vrh su stigli u skoku, a u pad su koračali postepeno, tako da se vest o njihovom raspadu, kao i ona ovogodišnja o okupljanju, nisu našle odjeka van statističkokolekcionarskih krugova. Sa ove vremenske daljine iako je biti pametan i upuštati se u objašnjenja onoga što, u svoje vreme, gotovo nikom nije bilo jasno, ali ploca "Prvi val' je prilicno pogodan primer za to, Ono što važi za ovaj album Boe, gotovo da je odgovarajuća karakteristika njihovog rada posle prvog albuma. U najkraćem, to bi bila vrsta uemtnicke neartikuiacije: ljudi koji perfektno vladaju svojim instrumentima, vični su pisanju solidnih pop pesama, imaju neke ideje ali - imaju ih previse. Oprema njihovih kompozicija toliko je obogaćena, i instrumentalizacijom i produkcijom, da se svaka smislenija koncepcija gubi utome, pretvarajući se u šareni kičeraj. Način tekstualnog izražavanja mističnog boema-ljubavnika, u našoj muzici prevaziđen je još potopom Jakarte, a Puljizovi vokali se ispostavljaju previse mekanim za modernu produkciju. Pretenciozna dužina pesama, tj. ono dime je to vreme ispunjeno (u proseku.preko 4,5 min), pored artizma, na slušaoca ostavlja i utisak mazohizma. Ako hoće nešto stvarno veliko (ponovo) da urade, trabalo bi da se opredele izmedu kreacije i konfekcije - ovako je najgore, dosadno. * *

Војап Žikić

SKID ROW Skid Row Atlantic - Jugoton Još jedna od mnogih slatkastih

mladih grupa koje besomučno zapljuskuju američku heavy metal scenu, Skid Row su uspešnom marketinskom strategijom uspeli da pokore medije. 'lzvesni' Bon Jovi i njegov menadžer Doc McGhee otvorili su im vrata velikih televizijskih stanica i stadionskih HM spektakla (od kojih su posebno umešno iskqristiii onaj moskovkski).

Debi album Skid Row dokazuje da je čitava medijska halabuka oko ove grupe preterana i da oni, čak i unutar svog žanra, ne , zaslužuju posebnu pažnju. Za toliku galamu muzičkog pokrića nema; plagijata je previse nasvakom koraku Hanoi Rooks, Gary Moore, Motley Crue - a čak im ni ime nije originalno. Sem dve dobre pesme (youth Gone Wild i 18 &

Life), solidne produkcije i kvazi buntovničkih tekstova, nema ničega što bi upućivalo da su Skid Row jedno od najpopularnijih HM imena danas. Ovakva ploča svakako aktueiizuje problem trenutne HM ponude u svetu. Dobrih novih grupa nema, pa se moraju čekati nove pioče Metallice, Slayera ftd. U odnosu na dela ostalih novih grupa, Skid Row

KUD IDIJOTi Mi smo ovdje samo zbog para Helidon Pojava prve velike ploče KUD Idijota predočavaa jedan specifičan paradoks. Naime, debitantski IP obično, пе predstavlja stvaralacki problem za svoje autore; to je po pravilu tek druga ploca po redu, ona kojatreba da bude svojevrsna antfteza prve ill ‘ploca kojom bend treba da se dokaže'. Paradoks je u tome što se KUD Idijoti na OVOJ ploči sreću sa teškoćama sa kojima se svaki drugi normalan bend, u svakoj durgoj normalnoj zemlji, sreoe na svom drugom studijskom LP-iju a to su napr. principi Marfijevog tipa, koje na ploču treba primeniti: 1) sviraj i pričaj isto što i ranije, ali to čini drugačije?! 2) unesi nešto malčice novo, tek da zavaraš auditorijum, a istovremeno se staraj dazavaraš i sebe! 3) dosađuj publici, ali ne dozvoli da ona primeti da isto činiš i sebi. Ovo je momenat kada (konačno!) objašnjavam specifičnost ovog paradoksa, odnosno, dolazim do zaključka da je on samo prividan - jer, kao što znate Mi smo ovdje... je njihov drugi studijski LP (prvi je Bolivia R’n'R, igrom nečiste sile izdat u Nemačkoj (vidi Ritam 13, str. 10)). Prvi princip je primenjen samim tim što KUD Idijoti nisu bend koji će nas zavaravati nekom svojom, za prikladne prilike sklepanom muzičkom filosofijom. Oni su (a to možete spoznati jednim jedinim trenutkom provedenim na koncertu), prihvatili najjednostavnije idiome (punk) rocka koji bi se, matematičkim skraćivanjem mogli svesti na atribute "prljav, beskompromisan, brz i glasan'. Uz sve, tu je i alanfordovski neozbiljan pristup društvu i životu, što ih nikada ne čini ispranim, ponovljenim i već (do sade) mnogo puta odslušanim.

Primena drugog principa se, pretpostavljam, ostvruje nešto politizovanijim tekstovima i 'sporijim' temama (sta drugo da učini bend ovog tipa), i upravo to što se primeouje neki grč da se izvede ta promena, mogla bi biti osnovna zamerka ovom LP-iju. Ali nije... Ista ona simpatična neobaveznost i osećaj da se oni sami jako dobro zezaju obezoružava drugi princip. Album, definitivno, nije format ploče primeren ovom bendu. Oni mnogo bolje funkcionišu na singlovima. To bi mogao bfti raziog (ovo je ona osnovna zamerka!) što na ploči postoji primetna podeljenost na one pesme koje bi tako fino išle na A stranu singia, one koje hi popunjavale poledinu istog, i one (koje <su zbog nedostatka maštovitosti) klasifikovati u skup C ("radi s njima šta hoćeš, a najboije izdaj EP‘. Možda je upravo ova zamerka dokaz da imperativ "Izdaj ploou!' nije primaran ovom bendu; LP je, izgleda, samo nešto što prati ono što su izabrali svojim načinom žrvota - a to je biti dobar (punk) rock bend. Dakle, njihove pesme (a naroc'rto ljubavne) su još uvek übedljive, duhovite, spontane i sjajno odsvirane (što svakako opravdava gore spomenutu legendu). Oni sami su sinonim za dobru, brzu, snažnu svirku, pa tako treći princip ne upražnjavaju i teško da će ga u skorijoj budućnosti ispuniti, Ocena: A - ispunjavanje principa: ***** (uspeli da eskiviraju nepoželjni 3. princip) B - muzički i tekstualni deo plooe; **** + * za enigmatski poduhvat sa unutrašnjeg omota, što će reći, ukupno: ***** C - ekstra * izazvana sentimentalnošću prilikom preslušavanja dela Divide and Conquer iz pesme Bandiera Rossa.

ОЏа Miletić

60