Ritam

MOTHERFUCKING' SAGA CONTINUES

Body Count je grupa-skrivafica iza koje je jedna od najsnažnijih lićnosti novog rapa - Ice-T - izgradio nešto sto bi se uskoro tnoglo pokazatl kao temelj nečeg sasvim novog u popularnoj muzici.

Gordan Paunović

a se podsetimo; rap je več godinama najzapaljivija stvar u njoj, zabvaljujući svom inspirisanju aulenticnim životnim stilovima američke crnacke pfigradske omladine. Ti životni stilovi obuhvataju, pored načina odevanja i pričanja, i jedan pogled na svei koji prihvata i sve one stvari koje zalaze s one strane zakona Sjedinjenih Država, iz proslog razloga što debar dec erne omladine lamo ionako živi u procepn izraedu svojih želja i realnih moguenosd koje im je obezbedila država. Najveći dec mladih crnaca Lma same rive mogućnosti - da poslanu beli iznutra i obezbede koliko-toliko pristojno meslo n drustvu, ill da ostanu erni i ua ulici, živeći po njenim zakonima. Rap je odgovor na cu diiemu, američkiji od same Amerike: mladi crnci su, makar kroz muzički fantazam, izgradili zemlju za sebe na onaj načiu na koji su lo beli radili pre vise od jednog veka faniazirajući o osvajanju Divljeg Zapada. Crnci danas pogadaju u suštiuu problema, doslovce sledcći jeduo od osnovnili. načcla na kome je izgraden mil o Americi kao zemlj i mogućuosti - "ako za lebe ue postoji zajednica, mladi ćoveče, stvorije sam". Uradi to sam. Rap se u svojoj Га/.i posle najvećih dostignuća olieenih u grupi Public Enemy zaglibio u problem kli.šeiziranja. Donekle zahvaljujući ogianičenom broju insiruracnata na kome se tvrdoglavo insistiralo sve vreme, on je ostao odsečen od bogaiog nasleda crnacke popnlarue muzike koju su uvek odlikovala dva velika t;ileuta: za razuovrsuosl ritmova i za virluozne iraprovizaeije. Rap ograničava i jedno i drugo i samo je olkriće semplovanja kao uačina koiišćenja zvukova iz siaiili pesama u novim pesmama uspelo da probije la ograničenja, all ito same donekle. Osnovni problem tekjc nedavno zagreban fuzijama rapa sa reggaeom i jazzom, koje su otkrile novu, živoiniju osnovu ove

imizike. Ali najhrabriji potez čini se da je ipak bio ovogođišnji Ice-T--jev: ovaj bivši marinac, a đanas prva zvezda politički svesnog ivrdokomog rapa, snimio je ploču sa sastavom Body Countkoja je san svakog belog Ijubitelja danas tako popularne mešavine punka i speed metala. Napravivši je po kalupu novih, ambicioznih rap ploča koji su promovisali Public Enemy, Ice-T-jeve umetnute price i crtice iz života jednog crnje ovaj put su ispričane jezikom elekurične gitare, što im daje đođalni smisao nečeg uuiverzalnog, a ne ekskluzivno crnačkog. Sam Ice-T је potvrdio u intervjuima da mu je i bila namera da suimi rap ploču koju će razumeti i svi beli klinci koji raisle da rarze crnce zato šlo su crnci. Govoreći ujihovim jezikom Ice-Tje uspeo ono što verovalno nikoin više neće uspeti - snirnio je najbolju ovogodišnju metal, punk i rap ploču istovremeno. |xxlinaziijući velikim količiuama ćislog adrenaliua iskaze koji su se do sadačiniii tako neprihvatijivim svakora belcu. (Uslvari oni sa crntima dele toliko istih problems kinjc ih ženc i šet'ovi i niko ill ne slivata veći deo vremena.) Maksimalno proširujući muzička sredstva rapa na instrumente kojima se пе vredi služiti bez bar malo improvizacija, uspeo je i da očtiva beskompromisan pogled na svet od kog je krcnuo, potvrdujući da je budućuost гара u njegovom svođenju na stav. bez muzičkih ograničenja. Kao šloje Ice-T shvatio: rap ploče su opasne i treba ilt uklanjati sa rafova prodavnlca ue zbog toga što bi mogle da se dopadnu nekom belom dečaku koji bi zavoleo crnog autora i ouo što on kazuje, već zalo šlo bi neka belkinja mogla da se zaljubi u crnju . Zaneke belce sltbverzivnaje stuna čiujenica da je neko crn. Za ueke druge, da nije Srbin. Za ueke treće, da uema plave oči. Stoga je njegova ploča amerićkija nego što je Ameiika dauas - ona je oličenje "uradi to sam" pravila koje je stvorilo lu zemJju. Ako za tebe nema zajednice mladi čoveče, napravi je sam. Rap lo radi, BIOGRAFIJA: Rodjen pre tridesetak godina u Newai'ku, država New Jersey, kao Tracy Marrow, lce-T se ktio dečak doselio u Los Angeles kod svog ujaka, utikon automobil ske nesrece u kojoj su mu poginuli rod lie Ij i. Njegova prošlost još uvek uije sasvim jasna, ali neki izvori govore da je povremeno bivao primećen u uličnom životu L.A.-ja, kao kradljivac aulomobila, podvodać i clan ozloglašene uličue baude Hie Crips, kojoj je smišljao grafite i slogane poput CRIPS DON 1 DIE, 1 MB'! MULTIPLY D . Rihadjao je girraiaziju Crenshaw High School u ozloglasenoiu crnačkom delu Los Angelesa, South Centralu, gde je iinao

40