Ritam

snu. "Jebeš kosu", ponavljao sam bez preslaoka. 11.03.91. Snimio sam prvu scenu sa Kirom i sve je išlo kao po loj-u: onaje izvauredna. Svečanom i'učku povodom prve klape prisustvovala je čitava ekipa filma scm Kcmpbelakqji je jednostavno nestao. 12.03.91. Kcmpbel se, ipak.jutros pojavio i rekao nain da se preko vikenda o/.enio svojom dtigogodišnjom devojkom On. ZanLmljiv početak snimanja filma sa naslovora "Samel". 13.03.9]. Besana noć. U Vomer Bro S-u su odgledali dneyne materijale. "Kempbel Skot izgleda bolesno", sugerišu oni. 14.03.91. Skrivam paniku studijskih glavešinaod Kempbela. ali on predoseća da nešto nije u redu. Fbčeo je da prosipa uvmute i bockave zvrčke i sale na snimanju, ne štedeći bilo koga. Nerviram se. Odveo sam ga na stranu i pitao ga u čemu je problem. Odmah se opravdao rekavši: "Takav mi je smisao za humor!". Nešlo kasnije, razgovaram lelefonom sajeduira od Vomerovih egzekutivaca i on mi predlaže da zamenim Kempbela. Ostajem pri svom i molim se Bogu da se Kempbelova kosa i leu što prc vrale u normalu. Kempbel se setio da postoji peiika koju je nosio na nekim fotosima za prethodni film, i daje sa njom izgledao sasvim prirodno, Ričinje telefonska potraga za njom, U meduvremenu, proualazi cudnu, dugokosu periku I muva se ponosno po studiju nosed je. Rasterećenost sa kojora to čini spušta napetosl i zabavija čitavu ekipu. 22.03.91. Perika tz filma "Dying Young" jerstigla. Dok Kempbel i ja radimo na njegovom doterivanjn, ulaz u šminkemicu je strogo zabranjen za sve. Konačno, dolazi vreme da isprobamo šta srao učini-11. Džoni Vilis, epizodisla iz Sijetla, upada unuUa pošlo je tek prispeo ua snimanje. Nekoliko inula razgovaramo sa njira o lovljenju kiaba. svesni da one ne zna ba.š uišla o našim problemima s kosom. I baš kada smo pomislili kako je Lest prošao uspesno, Džoni se naginje'ka Kempbelu, pilji pažljivo u njega i z.aključuje: "Čoveče, ovo nije ivoja kosa!", Razgovaram potom sa Kempbelom u hodniku i kažem mu da sam rešio da radimo sa njegovom pravora kosom, bez obzira na to što nije dovoljno duga. Vracmno se u šminkernicu. Zaprepašćen, tividam da mu je za hi dana koliko smo jurcali za perikom kosa porasla taraan onoliko koliko nam je potrebna da započnemo posao. 27.03.91. Podnjem da zvučtm baš kao Mat Dilon. Njegov njnjorski, džuboks akcenat je naprosto zarazan. Upikos svim iščašeuim ulogama koje je igruo u posleduje vreme, na nlici ga iskreno vole. Strand ga zaustavljaju da bi mu rekli k;iko se trude da budu "hladni kao Mat Dilon", a njega sve to zabavija. Sa zadrškomje prihvatio ulogu Klifa Ponsijera, ali sadaje ovde i dobro je daje take. Dok se muvaokolo u majei sa nalpisomGreen River, izgleda savršeno. Risvećeni muzićki konzument, Matnegasi kasetofon u svojoj gmxlerobi, iz koje grme Tyrone Davis, The Replacements i The Clash. Nepreslano nudi nove ideje na snimanju. "Volim Bridžit", ponovio je nekoliko pula danas. "Zaljubio sam se", kaže, 1 čiui mi se da zaisla to i misli,. Sa nestrpljenjem i odtiševIjenjem se upušta ti lumačenje netipičnili muskih protagonista, pa će take 1 ti "Samcima" on bit! laj koji progoni devojku. gotovo uvekje savršen već ti pi-vom dublu, a ako se dogodi da nije, već oko petog če nestati iz vidokiaiga. Tada moželc cut! kako ncko u blizini tidaia u zid pesnicama. Vraća se nazad sa laserskom hladnoćom u držanjn i sledeći dubl je obavezno i najbolji. Njegovi zglobovi su debeo dokaz

činjenice daje u ovom poslu još od 14. godine. "Ponekad prelerujein”, priznaje Mal ininio, "Ništa strašno". 01.04.91. Počelaje fazasnimanja li kojoj će dpminirati Bridžit Fonda, Ona igra Dženet Livermor, studentkinju aihitekturi koja übija vreme radeći n kafiću. Džcnel je zaljubljena li ljubav, i taj lik sain napisao misleći na Bridžit, Mesecima smo, ielcfonorn ili uživo, diskalovali o svim aspektima budućeg filina. Kao neka nova Barbara Stcnvik, Bridžil je pripreraajući se izmaštala i zatim fiksirala najsitnije detalje Dženetinog života. Dok je gledara kako sada konačno to i glurni, uvLdain da je ipak preterala. lačnije, sa rastojanja od metar-dva izgleda kao da i ne glurni. Vicievši Lsto to sutradan i saina, tokom pregleda sirovog raaterijala, Biidžitje pobesenela. Scena o kojoj je reč odvija se izmedu Klifa i zatreskane Dženet kojoj nikako nije jasno kako je i zašto moguče da ga ne privlači dovoljno. Veoma direktnO, опа mu u dijalogu postavlja inlijnno pitanje: "Možda mi grudi nisn dovoljno velike za tebe?" Preraa scenariju, to treba da bude iznenadujuće i smešno. Medutim, u verziji Mala i Bridžit, pred kamenuna, scenaje odjednora postala bolno realistična. 04.04.91. Večeras su me ponovo zvali Ijudi iz Vornera i rekli mi da film poslaje ozbiljan. Ne bill rekao da se radi o komplimentu. 08.04.91. "Kira place, saopštavami asistent producenta. U garderobi, Kira mi priznaje da nije sigurnakako napreduje njena uloga. Kažemjoj da sam mislio kako o tome stalno razgovaramo. "Da", odgovara ona, "all ti si toliko pun entuzijazma, i čim se desi da zaćiiliš ja se zabrinem”. Naravno, onaje u pravu. Zaista sam se ućutao. Moj rad sa Kempbelom se pogoršava iz dana u dan. Atmosfera je sve naelektrisanija neizrećenim. Znam da mu nije lako, jer njegova uloga je apsolnlno najteža u čitavom filran. Svi oko njega igraju ueobićne i zabavne role, a jedino na njemu je da nosi Prokletstvo Nonnalnog Momka. 09.04.91. Završavamo dan poslednjom scenom filraa - Mat i Bridžil sami u liftu. To je romantična i veoma zahvalna sceua. Snimamo četrnaest dnblova. U pauzi, Biidžil odvažno objašnjava kako joj scene s Ijubljenjem idu mnogo lakše kada joj se partner zaista dopada. "Pravi je slalkiš", zaaključuje ona opisujući Mata. 10.04.91. Konačno, otvoreni sukob sa Kempbelom. Surovi humor je počeo da se uvlači u njegovu ulogu. "A ko si sad pa ti", pila me kada sam pokušao da porazgovaram sa njim. Fbuovo sam zatečen Ijudskim ponašanjem, uprkos ćinjenici da upravo dok mi se to dešava nastojim da režiram film o tajuama Ijudskog ponašanja. Nekoliko ininuta kasnije, kada su kamere ponovo uključene, Kempbel se ostrvIjuje na asistenta direklora fotografije. Prekidam snimanje. Vodira ga u strauu i kažem mu da sam sil njegovog bolesnog sarkazma. Kempbel pomahnila i počne da vice. 1 on je sit takvog odnosa prema glumeiraa. Zahteva da ga razumem. Zahteva da glumce svuda u svelu najzad razumeju. Vice sve j ače i jače. Onda, ođeduom zacuti... Kada siua sh vatio da vice na mene, otkačio sam. Sada ja vičem na njega. Oslobadam bes, a on se povlači. U stvaii, izgleda da mi je zahvalan na ovakvoj lekciji. Odjednom uam je samo slalo da ponovo budemo prijafelji. i pociujemo da se ponašamo kao oui momci ko j i se poluku da bi se odmah polora zagrliji raireći se, tlok im srca još snažno lupaju. Izvinjavajući se, Kempbel kaže da me poštuje i da mis 1 i kako sam odličan pisac. Pred trideset članova ekipe koji se prelvaraju da nas ne slušaju, on ipak ispada dovoljno lukav, ne uključivši u

52