Ritam
AMERICAN COSMIC MUSIC
(Naziv ove rubrike pozajmljen je od Grama Parsonsa. "Tažni andjeo" je ovom sintagmom označavao svoju viziju muzike: letalni amalgam tradicije, bizamih iskustava i naglašene individualnosti).ldeje o američkoj kosmičkoj muzici dobijaju nove propagatore. Članovi sjajnih Black Crows u brojnim intervjuima ovih dana propagiraju Cosmic American Misic kao najrelevantniji odgovor rock muzike na izazove vrermena. Novi album T-Bone Bumetta "Criminal Under My Own Hat" (Columbia, 1992) je jošjedan u nizu briljantnih dokaza da je ovo jedini "jezik" nakoji se mogu u potpunosti transskribovati nesvakidasnja iskustva urbanih očajnika koji sukobljavajući se sa sobom, gradom i sudbinom iživljavaju svoje usude medju anomičimkulisama savremenog sveta. TEKSAŠAJMIN SA DONICIHOTOVSKOM SILUETOM Dva metra visoki teksašanin bleda lika, T-Bone Burnett , je potpuno apartna pojava na savremenoj rock sceni. U svojoj nekonvencionalnoj ličnosti objedinio je pravovernog rockera, intelektualca, moralistu, tradicionalistu i vizionara, "prijatelja zvezda" i "teoreticara" rock'n'rolla čiji orilginalni način promiSljanja doseže najdalje. Njegove idiosinkrazijske pesme mire nevinost rock'r'rolla pedesetih sa snažnim etičkim angažmanom rocka šezdesetih tvoreći tako muzički amalgam koji pleni svojim humanim angažman-
om, snažnom privrženoću rock tradiciji i пеpoklebljivom zainteresovanošću za one persone koje zbog viška individualnosti ili zlosrećnih sudbina odstupaju od dosadnih kalupa svakodnevnice. Cinjenica da je T-Bone (za svoju majku J. Henry) svoje mladalačke dane proveo u ulici Rosedale u Fort Worthu, Texas - onoj ulici koju je Robert Johnson ovekovečio u svojoj pesmi "Crossroads" - verovatno objašnjava savršenu rock, folk, blues i jazz Bumettovu erudiciju. Višak individualnosti, spremnost da se intelektualno i kreativno zabavi mnogim oblastima humanog opstajanja koja su bila izvan interesovanja oficijelnog rock'r'rolla, kao i neverovatni
talenat da u promalenim ljubavima, mučnoj svakodnevnici i nesrečnrm sudbinama odmetnika, prostitutki i uličnih dilera otkrije neke univerzalne psiholosko-religijskoantropološjke konotacije - čini Bumetta ličnošću koja je miljama daleko od modnih trendova, ustupaka tržištu i raznih kompromisa. Ta saznanja, za razliku od dmgih rockera kojima su takole bliska, ne vode Bumetta ka nihilizmu ili epikurejstvu, kako je to uobičajeno u rockrroll svetu. Burnett sanjima u glavi započinje da sanja na svojimplocama veliki hilijastični san. To je verovatno i glavni sastojak karizme koja je T-Bonera učinila jednom od najuticajnijih ličnosti na savremenoj rock sceni. Cynthia Rose je davne 1984 tvrdila da je Burnett preveo Dylana u hrisomstvo - njegov uticaj na novi aamerički rock je nesumnjiv. Elvis Costello, Bono i Richard Thompson su njegovi najpoznatiji obožavaoci, Sam Phillips, besurnnje autorski i fizički najintrigantnija figura melu ženama na americkoj rock sceni, Bumettova je supruga. Kao vrhunski dokaz neobičnog statusa koji T-Bone uživa trerba navesti činjenicu da je baš njega veliki Willie Dixon odabrao za producenta albuma kojim je pre par godina proslavio sedamdeseti rolendan (album se zove "Hidden C/iamu").Karijera T-Bone Bumetta započela je po&tkom 70. u Fort Worthu, gde je imao mali studio za snimanje ploča.
64