Ritam

na komercijalnu odgovomost koju većina pop umetnika ima. Chilton zvuči kao da ga zaista više ništa nije briga - ono što slušaocu preostaje je divna kolekcija iskrenog očaja. Pesme kao da su odsvirane posle mnogo alkohola i još više kokaina. Rick Clarke, prijatelj benđa, opisao je ploču "kao Neil Youngov album "Tonight's The Night" - "Sister Lovers" je strašna drama ođsvirana intenzitetom koji nosi ruski rulet". Ono Sto je skoro zastrašujuće na "Sister Lovers" je činjenica da, iako ploča zvuči potpuno nejedinstveno na prvo slušanje, sa svojim metalnim, odjekujućim zvukom u kome nema mnogo topline, posle nekoliko preslušavanja počinje da vam se čini da pesme i nisu mogle da budu odsvirane na drugi način. Stvari kao da rastu i uvlače se pod kožu - bez obzira na sve, na albumu se nalaze Chiltonovi najdirljiviji inajlepši tekstovi, priče čovekakoji je došao do same ivice, blizu potpunog gubljenja kontrole, Pesmama kao Sto su "Holocaust", "Kangaroo", "You Can't Have Me" (u kojoj Chilton, posle godina eksploatisanja od strane muzičkog biznisa, Ijutito i sa punim übedenjem tvrdi "You can't have me! Not for free!"), "Take Care" i divne, uspavljujuće "Dream Lover", Chilton otkriva svoje trenutno stanje, gorče nego što je nedostatak komercij alnog uspeha Big Star i petljanje sa drogama i alkoholom. Jim Dickinson se priseća Chiltona u vreme snimanja ove ploče, kao teškog, istrošenog, Ijutog čoveka, nespremnog na saradnju - ponašanja nalik na razmaženog klinca. Tek kada je snimljena stvar "Kangaroo", Chilton je zaista ušao u ovaj projekat, i počeo da sa entuzijazmom stvara pravu, današnju veličinu ploče "Sister Lovers". Na njoj se nalaze dirljivo lepe pop pesme karakteristične za ranije Big Star, kao "Jesus Christ", "O' Dana" (jedna od najboljih Chiltonovih pesama) i "Nighttime". "Strong It Noel" i "Take Саге” nosi za tadašnju pop muziku potpuno netipičan aranžman gudačke sekcije. Ali, opšti utisak je dubok i gorak osečaj mraka i napuštenosti. Chilton je uintervjuu za NME 1980.., tvrdio daje slušao album Lou Reeda "Berlin" i "da su ta dva albuma slična, ali bih rekao da "Sister Lovers" pobeđuje "Berlin" u količini mizerije". Album je tek u januaru 1992. gođine ponovo zvanično objavljen, 17 godina nakon snimanja, sa novim redosledom pesama koji je uradio sam Chilton i neverovatnim remasteringom kompanijeßykodisc koji otkriva sve vizionarstvo "Sister Lovers". Muzička štampa ga je oduševljeno prihvatila - ne samo zahvaljujući modernosti Big Star u ovom trenutku (usled čestog pominjanja svog uzora od strane novih engeskih

grupa, pre svegaTeenage Fanclub), a Alex Chilton je u centrupažnje već dve godine. Uisto vreme kada i "Sister Lovers", objavljen je i album "Big Star Live", kolekcija pesama sa jednog radijskog koncerta banda 1974., nešto pre snimanja "Radio City". U isto vreme kada i ove dve ploče, izašao je i solo album Chrisa Bella, koji ranije nikada nije objavljivan. LP nazvan "I Am the Cosmos" zvuči kao prirodni nastavaki naslednik "No.l Record”, i dokazuje da je Bell bio isto tako važan, ako ne i važniji od samog Chiltona za rani zvuk Big Star. Vrhunac ploče, koja je snimljenaizmeđu '74. i '7B. je pesma ” You and Your Sister” u koj oj, kakve li ironije, Chilton peva prateće vokale. Bellov album je bio otkriće izdavačke sezone, zaboravljena stranica rockistorije na kojoj je ostalo zapisano da je jedan veliki, nikad shvaćen talenat, otišao u vetar, znajući Sta mu se đogađa. Tužan deo priče nastupa 1979. kada Chris Bell gine u nesreći na motoru, ne baveći se više muzikom u to vreme i rađeći u restoranu svog oca. Jeziv кгај za čoveka koji će uvek biti zapamćen, bar zbog svog doprinosa u stvaranju vanvremenskog albuma kao što je "No.l Record" i svog neverovatnog solo LP-ja, koji i produkcijski zvuči bolje od mnogih госк ploča snimljena đevesetih. Posle konačnog raspada Big Stara (übrzo nakon srdmanja "Sister Lovers"), Chilton kreće ponovo u solo vode i snima nekoliko skoro potpuno neslušljivih ploča. Kao da je Chiltonposle Big Star pritisnuo samouništavajuće dugme na komandnoj tabli. Svirao je bas u Tav Falco’s Panther Bums, i izgledalo je đa gubi vreme. Početkom osamđesetih, pozvanje da producira prvi album The Crampsa - postigavši sjajan rezultat, Chilton uspeva savršeno da oblikuje psihodelični rock'n'roll The Crampsa. Gostovao je i na LP-ju The Replacementsa "Pleaseđ To Meet Me" i producirao nekoliko albuma manje poznatih američkihindie bendova. Snimio je par solo albuma za francuski New Rose Records u osamdesetim, pokazujući da je konačno došao sebi (LP "Fedalists Tarts", npr.). Najnovije kritike opisuju njegove žive nastupe kao izvanredne - ne samo da je ponovo nastupao pod imenom Big Star tokom 1993. zajedno sa Stephensom i dvojcom iz sastava The Posies, već je sa koncerta u Memphisu objavljen i novi album Big Star uživo, a sa Teenage Fanclubu snimljen i jedan singl u ograničenom tiražu. S nj im se očito nikad ne zna a Alex Chiltonje tek prešao Cetrdesetu. Nadajmo se da može ponovo pronaći tu liniju pop genija kojuje pokazao ranih sedamdesetih u Big Star!

Nick Traina

106