Ritam

TATA PLAĆA SVE RAČUNE

PAUL WELLER DISKOGRAFIJA Bruce FoKton i Rick Butler, druga dvojca iz tria The Jam posle toliko godina opisuju jednom rečju Paul Wellera kao John Wellerovog sina. U svetlu novih saznanja o uticaju koji je otac Pau! Wellera imao па njegovu karijeru možemo samo zamisljati na šta bi опа ličila da je stariji Weller kojim slučajem bio torijevac i redovno zaokruživao ime Maggie Thatcher.

Jedna od stvari koja će svakako ostati zapamćena u vezi Paula Wellera je njegova izjava iz 1977:"Ja samumetnik i nikada ne gledam unazad." Iza sebe je imao samo jedan album i devetnaest godina života. Koliko god to tada zvučalo pretenciozno, ispalo je da je ovo možda najtačnija Wellerova odrednica. The Jam su bili jedan od bendova iz prvog punk talasa koji je najranije i najpfeciznije defmisao sopstsveni stil, oslobodivši se etikete. Već na trećem albumu "All mod cons" čvrsta i precizna struktura pop pesama promovisala je Wellera u jednog od najznačajnijih autora na Ostrvu. Još jedna stalna karakteristika Wellerovog rada je da je on autor koji do perfekcije dovodi već postojeće idiome, a ne revolucionami inovator. Možda baš zbog toga on uspeva daprepozna trenutak kadaje jedanmodus izražavanja do kraja istrošen. Raspustivši The Jam 1982, bez ijednog pogleda unazad, Weller osniva Style Council, i započinje sasvim novu muzičku avanturu, baratujući najrazličitijim muzičkim formama, od .soula, preko džeza, fanka, latino ritmova do vodviljskih numera. Drugi Wellerov bend nije imao tako ujednačeno visok kvalitet kao The Jam - balansirao je između brilijantnih i ispod prosečnih ostvarenja, što je najgora moguća kombinacija za dugoročnu karijeru. Konačno, 1989. i dva albuma prekasno, Willerraspušta i ovaj bend. Uprkos neuspesima koji suusledili posle remek dela "Our Favourite Shop", pokazao je neobjašnjivu sentimentalnost prema Style Councile. Posle nekoliko godina lutanja, prvi put u karijeri bez ugovora sa nekom diskografskom kućom, Weller radi potpuno sam. Njegov drugi solo album "Wild Wood" predstavlja prvi veći uspeh posle mnogo vremena. Paradoksalno, ova ploča predstavlja istovremeno i neku vrstu debi albuma, јегје toliko razli Čita od svega što je on do sada uradio. Karijeru Paula Wellera obeležilo je toliko radikalnih rezova i vraćanja na nultu Itačku da se čiini da je njegova omiljena pozicijapozicija "apsolutnog početnika".

Marina Martič

ТНЕ JAM ln tiie City (Polydor) 1977. **** Punk je otvorio mala vrata na kući muzičke industrije koja će (nevoljno) primiti tri mlada momka iz Wokinga, južno od Londona, i jedan od boljih debija u istoriji rock muzike. Svaki školski čas sviranja električne gitare trebao bi da počinje nekom od ovih pesama, ako se mladim polaznicima želi objasniti dapop muzika odsvirana na gitarama ne sme sadržavati ni sekund suvišnog soliranja. Energija, zahuktalost gradskih događaja, vibriranje gitarskih žica, opasnosti i brzo zadovoljenje želja, te još nekoliko stvari koje čine r'nT mitologiju, našle su se na ovom LP-ju, možda najboljem dokumentu odrastanja u godini punka s one strane debija The Clash. ThislstiieModern World{?o\ydor ) 1977. ** Stvari su se u ono vreme prilično brzo odvijale pa niko nije sačekao da se ohladi debi da bi izbacio još jedan LP tada vruće nove atrakcije koja je ponovo lansirala mod izgled i stavove, te vratolomno skakanje gitariste po sceni. Nažalost kao da su The Jam za trenutak izgubili vazduh u toj borbi da

107