Ritam

jedan čvrsti, urbani terasazvuk, za kakvim je, s promenljivim uspehom, tragao od svojih početaka. Da ova ploča za Van Gogh zaista znači prekid sa neumerenim kompromisima i kaklulacijama može se sasvim pouzdano, citrama dokazati. Pažljivim preslušavanjem njihovog predhodnog ostvarenja, "svet je moj” lako se može utvrditi da se lider ovog sastava, Zvonimir Đukić, u to vreme ko đavo od krsta klonio tekstova u kojima se prerčesto pojavljuje slovo r, naletevši na njega na čitavom albumu svega 63 puta, a izbegavši ga u potpuonsti na pilot-singlu “Gubiš me“. Na albumu "Strast" ova se brojka podigla na fantastičnih 179 puta, a problem se na jednom mestu čak i uzima u razmatranje (“Ne znam da kažem slovo r i neću da znam - njim počinje rat"), Pa, i to je nešto... Dakle, ako ste oduvek gajili potajne simpatije prema čvrstom rock n roll zvuku, a Đorđe Marjanović je za Vas ipak preterano sirov i agresivan, obradujte sebe ovim umereno zanimljivim i veoma prijatnim okruglim predmetom. Bez obzira na ilustrativan naziv ovog benda, uveravam vas da ni vaš unuk (ili starija sestra) neće imati dovoljno razloga za sečenje ušiju. раг ušiju i slušni aparat Uroš Stojanović BAJAGA I INSTRUKTORI "MUZIKA NA STRUJU(Stig rekordz) LP, kas Svaki pokušaj da se mainstream pop bez preteranog seljačenja svira u zemlji u kojoj u izlozima bakalnica treba posebno da se naglasi "Ima hlebal", a na piočama da se napiše “Muzika na struju", herojski je čin svoje vrste.

Četiri godine posle velikog uspeha s "Prodavnicom tajni” Bajaga i Instruktori su se sad setili da objave svoj novi studijski album. Na njemu je Bajaga ponovo pokazao da ume da pravi sasvim umereno kenjkave balade (pa čak i vrlo uspele - poput pesme “Grad"), da pravi veseie pesmice bez kreveljenja, pa i da, s vremena na vreme, baci oko na plodove rada svojih mlađih kolega (pesma "Na grani" mogli bi iepo da se uklopi u repertoar Dece loših muzičara), Nažalost, sasvim razumljiva težnja da se pozabavi aktuelnim pitanjima koja se tiču svakog onoga ko se na ovim prostorima još uvek koprca rezultirala je nekim od najgorih pesama u Bajaginoj karijeri. Ako se u "angažovanim" tekstovima ovog benda i nije moglo očekivati nešto više od gomile opštih mesta, iznenađujuća i zapanjujuća je spoznaja da se nad pesmama “Gde si“ i "Ovo je Balkan", diskretno ali nesumnjivo, nadvila avet bosanskog hard rocka koji, izgleda, nl bombe nisu uspele da oteraju u pakao. Ipak, nema sumnje da su Bajaga i Instruktori, i pored svega, za prsa, pa makar to bila i prsa Slobodanke Gruden, ispred svih svojih ovdašnjih podražavalaca I secikesa. brushalter broj 4 Uroš Stojanovič RAZNI IZVOĐAČI "NEMA LJUBAVI BEZ PATNJE I BOLA" (Leto ’92 u bašti KST-a) (Take it or leave it), LP Snimci izuzetno uspešne koncertne sezone leta 1992. u Klubu studenata tehnike su završili na vinilu. Nova vrsta koncertne kompilacije izašla je pod etiketom "Take it or leave

it" a na njoj se našla po jedna pesma grupa KBO, Obojeni program, Imperium of Jazz, Overdose, Dža 111 bu, Rambo Amadeus, Agent 86, Kazna za uši, Atheist Rap, Воуе, Klinički mrtav. Za naziv ploče је zaslužan Ivek, gitarista Kazne za uši, a kao inspiracija je poslužila kiša koja je tog, inače suvog lela, padala jedino na njihovom koncertu. Naime, replika iz naslova je izgovorena u razgovoru članova KZU, dok je trajala dilema da lli nastupiti na kiši, ili svirku odložiti, Naravno, razgovorje snimljen i služi kao uvod u ploču, Romantičari bi rekli da je ploča pravljena za one koje traže ijubav i koji je bez nje neće naći, jer ona poseduje ono što svakome nedostaje do Ijubavi stranu patnje i stranu bola. Ostali će se složiti da je izbor grupa nepretenciozan i, čini se, slučajan, pa je i rezultat takav. Na našem tražištu bilo je dosta veštačkih kompilacija napravljenih da se po svaku cenu dopadnu publici. Ova ploča je opuštena, i tehnički i po sadržaju, deluje kao slučajno izabran uzorak koncertnih snimaka bendova koji su nastupili prošlog leta u KST-u. Pesme su snimane na obične audio-kasete sa kojih su prebačene na vinil, bez ikakvih nasnimavanja. "Nema Ijubavi bez patnje i bola" je zbog loga vredan dokument vremena u kojem živimo, ili preciznije, dokument koncertnog i muzičkog života grada u jednom vremenu. Ploča zaslužuje onoliko zvezdica koliko po vašem mišljenju zaslužuje današnja muzička scena, jer su te dve stvari gotovo neodvojive. Dakle iindividualno, kako i valja. ... (upišite sami)

Zoran Grbić

119