Ritam

PLOČE 1993.

1. DINOSAUR JR. - "WHERE YOU BEEN" (VVarner Brothers) Ako album “Closer“ Јоу Division važi za ploču kojom je završio punk, tada je "VVhere You Been” definitivna (?) tačka na ono.što se zvalo nezavisni rock osamdesetih. Dinosaur Jr su tokom druge polovine prethodne decenije stvoriii jezik za sve Nirvane, Pearl Jamove i Smashing Pumpkinse ovog sveta, jezik koji je govorio o konfuziji osećanja, bolu koji ne može đa se otkloni, apatiji koja prožima sve, Sa dolazećom, ali veštački odlaganom smrću "grunge" mode, ostaje samo da se podvuče crta ispod svega što je značila cela avantura zvana "nezavisni rock". Sve ono u.šta su verovali bandovi koji su nosili tu zastavu (od Husker Du, R.E.M. i Sonic Youth do Mudhoney, Pixies i čak Lemonheads) - autentičnost, vera u spontanost stvaranja muzike i neposrednost doživljaja nasuprot totalnoj proračunatosti izdavačkih korporacija - sve je to konačno, u ovoj ili onoj mutaciji, postalo prihvačeno od strane popestablišmenta... što je i normalno, ako donosi i dok donosi раге. Bliži nego ikad neobičnoj formuli "kosmičkog punka", Dinosaur Jr. nam otkrivaju da živimo sa još jednim velikim krahom iluzija poredivim sa onim s početka sedamdesetih kad je isteklo ’zlatno doba” госк 'n' rolla. Ovo je ploča definitivnog kraja nezavisnosti i kraja ko zna čega sve još. A gde ste vi bili?

1. RAGE AGAINST THE MACHINE (Epic) SADA, OVDE i ADRENALIN, velikim slovima piše svuda preko ove ploče, samo ako ste umeli da čitate. RATM iznova otkrivaju za belog čoveka ono što crni zna I nikad nije zaboravlo - organsku vezu političke svesti i telesnog oslobođenja. Za razliku od mini talasa belačkih rap sastava (House Of Pain, Магхтап), RATM su usvojili stav rap grupa dovodeći ga na nivo shvatijiv beloj omlađini (gitare, gitare) otkrivši ponovo poruke ravne onima Iz punka. RATM su '93 bili jedna od najvećih nada da rock ’n' roll ima unutrašnje vitalnosti da ponovo otkrije samog sebe i nametne se kao presudna muzika devedesetih. RATM su pokupili sve pouke rapa, hardcore punka i speed metala (našao se tu i jedan citat Led Zeppelina) stvorivši novi model rock grupe - multikulturni, politički osvešćeni, urlajući projektil u srce rastućeg Babilona Zabave. Nalik na junake-pravednike iz roto stripa ili nekakve narodne heroje pop muzike, poveli su unapred izgubljenu bitku sa istim uverenjem da će uspeti, koje su jednom imali MC 5, The Clash i Public Епету. Hm, ko je ono pevao refren: "Anger is an епегду"?

2. BJORK -" DEBUT" (ППO Little Indian) Na prvi pogled ništa istorijski, ’Debuf se na duže staze otkriva kao ploča koja na neverovatno smeran i elegantan način ukršta jazz, dance i vilinske sastojke glasa jedne od najupečatljivijih ličnosti u pop muzici poslednjih godina. Kao definitivan dokaz da žene mogu da vladaju muzikom, samo ako to požele, njen debi obeležava ovo vreme svojim organskim ukrštanjem soula, jazza, funka, techna, vvorld music. Povrh svega, osim radikalnog poigravanja sa klišeima pop muzike, i jasnih, oštrih životnih stavova dostojnih bilo kog omiljenog rock lika, ovde zatičemo osobu ' prebogatu pravim osećanjima, nekoga kome se još nešto bitno događa u životu. U godini poplave najmračnijeg štancovanog neo-disko zvuka, "Debut" postaje više ođ jedne odiične ploče - to je jedan od onih istupa koji se jednom dešavaju, album ličnosti koja stoji u onom dugom nizu samosvojnih žena od Billy Holliday do Neneh Cherry. Njoj niko ništa ne može - čak ni muškarcL 3. LEMONHEADS - "COME ON FEEL THE LEMONHEADS" (Atlantic) Evan Dando savršeno koristi svoju poziciju. Večlna njegovih novlh prlvrženika zna da on ipak nije od juče, ali su predstave o fome šta je zapravo radio pre 1992.

58