Ritam

ugled stečen na lokalnim klupskim svirkama. 5. DŽA ILI BU: drugi LP za Carlo Records nije se još pojavio јег omot ne postoji - u međuvremenu ima ga u vidu kasete na štandovima ispred beogradskog SKC-a. Rasplet neizvestan. 6. INSTANT KARMA: na koncertu u Mojo klubu u Senli Instant Karma su još letos zabeležili svoj najbolji autorski materijal do sad, Uskoro u izđanju Take It Or Leave It. 7. PLEJBOJ: skoro sigurno se objavljuje '94. preko PGP RTSa, mada je remiksovanje odnelo dosta vremena i možda stavilo Plejboje u situaciju da se ponovo dokazuju kao potencijalna velika pop atrakcija. 8. FAKE MADONA'S UNDERVVEAR: ceo album beogradskog noisea sa hitom “Branka Katić" čeka da dođe na red u Take It Or Leave It. Do tad nadamo se da su ispunili divlje nade da bi mogli postati stvarno značajna grupa za devedesete. 9. DEFINITE CHOICE: hardcore postava koja od jeseni čeka objavljivanje, našla je kuću u vidu Rocklanđ/ITV Meiomarketa. 10. BJESOVI: pobednici Zaječarske gitarijade imaju za sobom samo jednu kasetu iz 1992., a materijal za drugo izdanje stoji snimljen veš neko vreme, koliko znamo bez mnogo izgleda za objavljivanje. Dodajte na ovaj niz "Najveće hitove" i uživo snimke RAMBO AMADEUSA koji ce se pojaviti jednog dana na CD-u - sasvim sigurno, IMPERIUM OF JAZZ koji sprema već neko vreme dve kasete “uživo iz KST-a“ (sa dve postave), jagodinski CRNI LILIHIP koji je dugo radio na snimcima za album (i nije ih dovršio), te NOSOROG koji se

trudio da završi dovoljno snimaka za neko izdanje (pa čak i da snimi debi album uživo u SKC-u, a ne u studiju), i dobičemo sliku o zbivanju које se, što se tiče javnosti, nije zbivalo. Uz to i odgovor na pitanje gde je bila госк scena 1993.? U studiju. NESTANAK Ш zDAVACA Verovatno najveće nade 1992, polagane su u rastuću snagu privatnrh izdavača - u 1993. ušli smo sa Sorabia Discom iz Niša, te Carlo Records iz Beograda i Take It Or Leave tt iz Beograda, kao maiim firmama koje su pbpunHe rupu na tržištu, uskočivši tamo gde se PGP RTS povukao. Za trenutak se činilo da se ipak našao neko ko je shvatio da se od rock muzike može praviti biznis čak i u ovoj zemlji, ali je inflacija, pa onda i hiperinflacija, stajala glave mnoge nedovoljno promišljene. Početak 1994. dočekujemo samo sa TIOLI i Rocklandom reaktiviranim u vidu podetikete ITV Melomarketa, ostaii miruju, s tim što se u tom poslu nikad ne može reći da li će se i kađ neko ponovo probuditl. Bez obzira koliko je i sam Ritam bio na šteti ođ ovog survavanja i nestajanja tržišta (opet godinu dana neizlaženja), u još gorem položaju su bile same grupe - poslednjih šest meseci '93. se zaista nije moglo rađiti, pa su i koncerti postajali sve ređi. Rezultat: dok smo pre godinu dana mogli da govorimo o kakvomtakvom poletu i svežim imenima na sceni, a slabosti izdavača, biiži nam se budućnost kad će se iskristalisati pravi, jaki privatni izdavači... ali je veliko pitanje da li ći ih sačekati ijedna rock grupa vredna pažnje.

DA l_ ■ NARODNJACI OBLIKUJU NOVE ROKERE? Već je notorno da se estrada obnovila silom pop-folka koji se osavremenio gutajuči sve što je mogla da ga učini privlačnim našim novograđanima. Prvo je još pre deset godina nova generacija pevačica umeia očite rock elemente u ovdašnju pop-folk muziku, potom su to prihvatili i mlađi pevači, a danas js to jeđini način na koji se radi. U međuvremenu je repertoar inovacija obogaćen mnogobrojnim pozajmicama iz rapa i to one njegove razblažene disko verzije. Dodajte šlag na ovu tortu u vidu trenda da najveće zvezde imaju obavezno po par hitova koji više imaju zajedničkog sa nekadašnjom "zabavnom’ muzikom, i dobićete amalgam kakav nigde ne postoji i nikad neće više ni postojali, pošto je proizvod jedinstvenog sticaja istorijskih okolnosti. No '93. je nametnula novi problem - utiče li i kako ovaj pravi ili lažni uspeh "narodnjaka* na rock grupe i njihovo shvatanje biznisa? Katastrofalno je, ali - da, utiče. Ako niste primetili, sve je više onih veselih rock sastava koji pevaju “udri brigu na veselje” dok gori kuća. Sve je više zabavnih nazovi rock grupa, koje nikakav stav ni prema čemu nemaju niti osećaju potrebu da ga imaju. Okruženi Draganom Mirković, Oliverom Mandićem, Džejom i Ribljom Čorbom, oni su, Jadni, poverovali, da je to jedinl način na koji posao treba da se radi. Neka nam na ovom mestu bude dopušteno da zaključimo da su hrvatski i slovenački госк sastavi, mada muzički

72