Ritam

film od prvog do poslednjeg sekunda. BLENDED (METISSE) je pn/i igrani film Mathieu Kassovitz-a, Lola je mulatkinja sa Kariba, Felix francuski Jevrejin, Jamal afrički crnac. Ona ih voli podjednako, ali ne zna se kojim je zatrudneia... Kassovitz, takođe u ulozi Feiix-a, voli da vozi svoju komediju pod velikim brojem obrtaja i nikada ne gubi kontrolu. Situacija u filmu možda malo potseća na 3 HOMMES ET UN COUFFIN. To verovatno ni malo ne brine Coline Serreau, autorku te komedije čija je američka verzija THREE MEN AND A BABY pokupila svu slavu. U njenoj novoj komediji, LA CRiSE, glavni junak, Victor (Vincent Lindon), istog jutra gubi ugiedan posao, ostaje bez žene koja ga bez traga napušta ostavivši mu dvoje sitne dece koja kasne na voz što ih vodi na zimovanje. U filmu u kome se svi nemilosrdno žale jedni drugima na sopstvene životne probleme, sve na kraju legne na svoje mesto i svi su bogatiji za poneku životnu mudrost. Možda je zanimljivo spomenuti da u sve tri filmske priče jak ton daju odnosi među različitim rasnim, etničkim i verskim grupama. Jedni druge u trenucima stresa optužuju i napadaju, podvrću sumnji i ruglu, da bi potom sami uvideli koliko su groteskni u svojoj slabosti. Kada je Pappi Corsicato posle projekcije svog filma LIBERA bio upitan šta misli o epitetu napolitanskog Pedra Almodovara, odgovorje bio:

"A ko je to, Pedro Almodovar?" Takav je humor ovog reditelja čija omnibus komedija iz tri priče na slatko-kiseli, ali u svakom slučaju neobuzdani način gleda na život žene u do sada nepoznatom Napulju, gradu novokomponovanog italijansko - orijentalnog melosa, drečavih boja i viška neukusa. Nešto me je podsetilo na Beograd unazad nekoliko godina. CALENDAR, kanadskog reditelja jermenskog porekla

Atoma Едоуапа dotiče temu nerazumevanja i otuđenosti između pripadnika istog naroda u dijaspori i u rodnoj zemlji. I LOVE A MAN iN UNIFORM kanadskog debitanta Davida VVellingtona u maniru američke nezavisne produkcije pokazuje šta može da se desi kada se lokalni televizijski glumac suviše uživi u ulogu policajca a uz to je suviše puta gledao De Nira u ТАХI DRIVER-u. Šteta što ga i VVellington nije malo više gledao.

US INDEPENDENTS Londonski Filmski Festival neguje tradiciju američkog nezavisnog filma, pogotovu otkako je ta grana produkcije sa one strane bare počela da se, sredinom osamdesetih, pretvara u masovnu pojavu. Uprkos tome što su motivi američkih ’indies' danas uveliko drugačiji, naime, moguće je da je nagon za raziikovanjem od Hollywooda zamenjen nagonom za sopstvenim eksponiranjem da bi se dobila šansa u istom, još uvek se mogu naći filmovi vredni pažnje. AMONGST FRIENDS Rob Weiss-a je priča o trojici mladića odraslih đzajedno koji zamoreni ugodnim životom u predgraću New York-a, iz dosade, postepeno bivaju upleteni u radnje iokainog podzemlja. Kompromitovano prijateijstvo koje vodi izdajstvu na čudan način biva legitimizirano kao nužan proces odrastanja. MANHATTAN BY NUMBERS je zanimljiv, realističan pogled na život običnog, mladog čoveka u New York-u koji ostavši bez posla i pod pretnjom da postane beskućnik kreće u potragu za novcem koji će ga spasiti do sledeće prilike. Renomirani iranski reditelj Amir Naderi, od 1986. emigrant u Americi, daje izuzetnu analitičku siiku grada na ivici raspada koja je njemu, kao strancu, mnogo dostupnija nego starosedeocima. RUBY IN PARADISE nas seli u zimske prilike radničkog letovališta na Floridi (red-neck Riviera). Ruby, (izvrsna Ashley Judd), ima devet-

80