Ritam

Bazelliju, koji se već nekoliko godina uspešno penje uz lestvice holivudske hijerarhije. Paradoksalno.uprkos prikladnoj savremenoj obradi ovog deia,uprkos činjenici da zahvaljujući Cinemascope tehnici ovaj film ne bi trebalo da se gleda drugačije nego na velikom ekranu, američki distributeri su odlučili da za Veliku Britaniju i verovatno ostatak Evrope puste samo video verziju. Razlozi čudni, nama nepoznati. Horor žanr je u glavnom programu festivala bio zastupljen sa još dva filma. RETURN OF THE LIVING DEAD 3, reditelj Brian Vuzna, treći je deo kult ostvarenja iz 1968. godine. Novina je uvođenje motiva Romea i Julije, a ostaje nejasno zašto taj film izgleda kao da je snimijen kada i pn/i deo. Narativno-montažna struktura je čudnovato staromodna tako da priča takoreći napreduje ’peške'. Utisak je da je tu postojala namera, ali ostaje pitanje kakva. Specijalnih efekata gotovo i nema, osim ako

se tu ne misli na masku, koja, mora se priznati, ipak uspeva da održi film na nogama. Čovek koji je napravio originalnu verziju, a koga beogradska publika takođe pamti po izvrsnom MONKEV SHINES, prikazanom na FEST-u '9O. George Romero, ove godine predstavio se sa THE DARK HALF, još jednom adaptacijom romana Stephena Kinga. Sa Timothy Huttonom u giavnoj ulozi film se bavi problemom dvojne ličnosti kod pisca bestelera. Jako uzbudijiv do pred kraj, u finalu razočarava pribegavanjem šok-efektima u nedostatku suvislijih i originalnih rešenja. Od novih reditelja u ovom programu valja spomenuti debi glumca Foresta VVhitakera, STRAPPED. U žargonu američkih crnaca "biti naoružan", naslov, kao i sadržaj filma skreću pažnju na stanje stvari u crnačkim getima u Brooklin-u gde deca od deset godina mogu za šaku dolara da biraju tip pištolja koji će koristiti u međusobnim razračunavanjima. Sličnom temom se bavi i MENACE II S O C I E T Y ,

dvadesetogodišnje braće Hughes (Allen & Albert), samo ovog puta je reč o Los Angeles-u. Opis jednog od likova od strane njegovog najboijeg prijatelja: “He’s America’s vvorst nightmare he’s young, he’s black, and he doesn’t give a shit". ARIZONA DREAM Emira Kusturice zauzeo je mesto među najzapaženijim filmovima u glavnom programu. Pali su komentari kako Faye Dunaway nikad nije bila bolja (osim možda u BONNIE AND CLYDE) i kako je Јеггу Lewis začudo pristao da ponovo izvede onu grimasu sa ukrštenim očima. Neko je uspeo da primeti da je u Kusturičinoj ekipi direktor fotografije Siovenac (Vilko Filac), montažer Hrvat (Andrija Zafranović), scenograf Srbin (Miljen Kljaković "Kreka"), a pisac muzike takođe Bosanac (Goran Bregović). "Isn’t that nice", reče na kraju. FRANCUZI, ITALIJANI ... + OSTALI 1,2,3 SOLEIL označava povratak u top formu francuskog reditelja Bertrand Blier-a. Nalik na prethodni, MERCi LA VIE, iovajfilmje potpuno iščašen u svom odnosu prema vremenu i prostoru prikazujući devojčicu ženu Victorine (Anouk Grinberg) kako kao pripadnik druge generacije stranih doseljenika u predgrađu Marseja pokušava da za sebe nađe mesta u francuskom društvu. Marčelo Mastroianni u ulozi oca pijanice u srce pogađa notu apsurdnog koja obavija

79