RTV Teorija i praksa
Kao sto vidimo, ocene svih starosnih kategorija se među sobom bitno ne razlikuju. Pogledajmo kakva je struktura prema nivou formalnog obrazovanja:
Najveću prosečnu ocenu je dala grupa sa najvišim obrazovanjem, što bi mogio dati пеке indikacije о sadržinskom i estetskom kvalitetu drame, kada približno jednaku ocenu ne bi dall i gledaoci sa nepotpunom osmogodišnjom školom. Drame Daga liitanja i Pesak ocenila je i novinska kritika, što daje mogućnost upoređenja oba percipienta. Duga lutanja je gledalo 50,7% potencijalnog auditorijuma, i ocenilo je prosečnom ocenom 4. Oba kritičara su dramu ocenila odlučno negativno, kao tipičan primer konfekcijske proizvodnje teievizijskih emisija sa pojednostavljenom problematikom, pseudonaučnom fabulom spojenom sa neukusnom sentimentalnošću. U skladu s tim su ocenjeni i osnovni arhitektonski elementi drame (tema i režija). Pogledajmo šta nam pokazuje analiza globalne ocene publike, s obzirom na uticajne konstante: pol, starost, obrazovanje. Pol: 44,7% auditorijuma su binili muškarci i dramu su ocenili procesčnom ocenom 4. Tako dobroj oceni kumovao je mali procenat onih koji su dali ocene 1 ili 2 (5,5%). I ženski deo publike je dao ocenu 4, sa isto tako malim delom onih koje su bile kritički raspoložene (4,9%).
112
Pojedine starosne kategorije su dramu ocenjivale ovako; °/ /О prosecoa ocena 15—20 godina 11,8 3,7 21—30 18,5 3,9 31—10 23,2 3,9 41—50 20,9 3,7 51—60 12,3 4,0 61 i vise 13,3 3,9
% prosečna ocena do 4 razreda osnovne škole 5,9 3,6 4 —8 razreda osnovne škole 35,8 3,9 škola učenika u privredi 25,9 3,8 srednja škola 23,9 3,7 viša ili visoka škola 8,5 4,0