RTV Teorija i praksa

Borivoja Mirkovida aktuelno-politidki je izvanredno obradena, a toga do »Bele knjige«, na jugoslovenskom televizijskom programu nije bilo. Emisija »Slobodna Jugoslavija« Dušana Mitevida, koji je dobio najvišu festivalsku nagradu, izuzetna je ne samo po svom istorijskom znadaju ved i zbog politidkih akcenata trajne vrednosti, što prevazilazi uobidajenu televizijsku površnost. »Danak Tari«, Müana Andrida, iako nenagrađena, predstavlja jednu remek-minijaturu sarajevskog autora koja donosi izvesnu monumentalnost Andrideve literature. U stilu disto dokumentarne reportaže Rajko Cerovid je predstavio Televiziju Titograd emisijom »Porodidno gnezdo«, koja de udi u antologijski opus ovog autora. Postoje i druge veoma lispele emisije, ali prikazane su i takve koje su prevaziđene i u svakodnevnom TV-programu, sto su istakli kritidari u izveštajima objavljenim u dnevnoj i nedeljnoj štampi. Hronidaru koji je pratio svih deset smotri jugoslovenske televizije ipak nede promadi utisak da je prevazidena uniformisanost dokumentarno-informativnog programa u kome se sagovornjku podmede mikrofon uz pitanje: Šta nam možete redi о ovom problemu? Mogio bi se zakljuditi i da se jugoslovenska televizija definitivno odvojila od uticaja dokumentarnog filma i time oslobodila za ovaj medij pomalo sporog i ved prevazidenog stila i tempa filma isti ne. Nagrade autorima KULTURNO-UMETNIČKOG PROGRAMA Žiri Kulturno-umetnidkog programa u sastavu: Ali Dem Jasidi —• predsednik, Muharem Pervie, Goran Babid, Bojan Štih, Zdravko Martinovid, Kiril Cenovski, Laslo Kopecki i Sreten Asanovid nagradio je : 1. Za tekst i scenario FERENCA DEAKA, za TV-dramu »Kraj nedelje« i DERVIŠA SUŠIĆA, za

tekst TV-epizode »Muhtar« iz serije »Odbornici«; (po 1.000 dinara). 2. Za režiju MARIJA FANELIJA, reditelja TV-drame »Džoli džokej«, i ALEKSANDRA ĐORĐEVIĆA, za epizodu ’»Postar« iz serije »Otpisani«; (po 10.000 dinara). 3. Za najbolju mušku ulogu REIHANA DEMIRDŽIĆA, lumaca uloge Muhtara u TV-epizodi »Muhtar« iz serije »Odbornici«; (6.000 dinara). Za najbolju žensku ulogu JELISAVETU SABLIĆ, za lik Katice u TV-drami »Kraj nedelje«; (6.000 dinara). 4. Za filmsku kameru VJEKOSLAVA VAĐONA, snimatelja emisije »Sa planine se čuje«; (6.000 dinara). 5. Za scenografiju, SETU MUŠIĆU, scenskog realizatora TV-drame »Vederi Julijana Stepnika«; (5.000 dinara). 6. Posebna nagrada dodeljena je RUSOMIRU BOGDANOVSKOM za TV-dramu »Kako se sakaa Pertef i Leonida«; (5.000 dinara). Ziri je jednoglasno zakljudio da nivo i raznovrsnost emisija TV-Prištine, koja prvi put učestvuje na ovom televizijskom festivalu, zaslužuju posebnu pohvalu. Kritičari i hroničari Festivala dali su, kako je to uobičajeno prilikom ovakvih manifestacija, svoju ocenu, ali su se istovremeno čula i stručna mišljenja za okruglim stoloni i u razgovorima u foajeu portoroškog Auditorijuma. Citirademo mišljenje reditelja Aleksandra Đorđevića, objavljeno u lis tu »NIN« od 8. juna; »Festival u Portorožu pravi je trenutak u kome se saznaju dometi naše televizije. Emisije kulturno-umetničkog programa raznovrsne su i po inovacijama, cisto rediteljskim, i po prodoru u nove teme. Posebno su impresivni kadriranje u kolor, u drami »Vederi Julijana Stepnika« po Ivanu Cankaru, u režiji Mirde Kragelja, dok drama zagrebadke selekcije »Bog igre« predstavlja nov tehnološki pristup, jer je snimljena rudnom kolor-kamerom i rudnim magnetofonom«. Isto tako, po

155