RTV Teorija i praksa

Zaključak je jasan i nedvosmislen. Srazmerno porastu starosti, opada interesovanje za radio-programe, Najmladji su i relativno najbrojniji i najredovnijislušaoci radija. Na žalost, zbog relativno malog uzorka i konceptualno drugačije postavke DB ne pruža mogučnost validnijeg zaključivanja o tome koje emisije plene pažnju najmladjih slušalaca. U ovom trenutku se zadovoljavamo konstatacijom da je radio kod mladih izborio svoje mesto i sigurno je da če ga još dugo zadržati. STRUKTURA SLUŠALACA RADIJA PO ŠKOLSKOJ SPREMI Da bismo obezbedili uporedivost ocenjenih podataka iz uzorka sa podacima zvanične statistike, nastojali smo da se u što je moguće većoj meri pridržavamo obeležja koje koriste statističke institucije. Statistika definiše kao početno obeležje školske spreme kategoriju: „Bez školske spreme i 1-3 razreda osnovne škole”, i u tu grupu svrstava lica koja nisu pohadjala nikakvu školu kao i ona koja su završila samo 1-3 razreda osnovne škole.* Prilikom odredjivanja grupa u delu upitnika „Školska sprema” opredelili smo se za ukupno 9 različitih od kojih smo grupu „Bez školske spreme i 1-3 razreda osnovne škole” podelili na dve „pismena" i „nepismena” lica što je s gledišta ove vrste istraživanja vrlo značajno, Za sva druga obeležja u potpunosti smo koristili definicije iz metodoloških materijala Saveznog zavoda za statistiku, primenjene pri popisu marta 1971. godine. Radi lakšeg opažanja relativnog broja lica koja, zavisno od stepena školske spreme,

'Stanovništvo, ekonomske karakteristike I dco, knjiga 111, Savezni zavod za statistiku, Beograd, 1974. godine, Metodološka objašnjenja str. XXIV.

191