RTV Teorija i praksa

i mogući uticaj nesagledan)? Dalje, šta masovni mediji znače za kulturu i njenu recepciju? Ni pojam auditorija nije jasan, niti postoji teorijska saglasnost o njegovom profilu i karakteru u samoupravnom društvu. Kakve društvene, kulturne i idejne posledice možc ova nerazjašnjenost imati pokazaćemo analizom dva uža segmenta: omladinskog dijela auditorija, s jedne, i radija kao najraširenijeg i među mladim Ijudima najomiljenijeg medija komuniciranja, s druge strane.

KAKVI SU KONZUMENTI OMLADINSKIH PROGRAMA Šta je zapravo omladinski autirorij prema kome se okreću mediji i kome čak namjenjuju specijalne „omladinskc cmisije i programe”? Šta se ne smije gubiti iz vida kad se prave takvi „omladinski” programi (pod kojim podrazumijevamo sadržaje o društvenim pitanjima koji se najviše odnose na mlade - pošto je nemoguće praviti neke staleške programe). Uostalom, istraživanja pokazuju da ove programe više slušaju neke druge kategorije (penzioneri, domaćice i sl.) nego sama omladina. Od opšteg je interesa da se skrene pažnja na neke imancntne karakteristike omladine, 0 kojima bi radio, kao medij najprisutniji i najuticajniji među mladima, rnorao voditi računa. Prvo, to je kategorija Ijudi koji u socijalnom 1 psihološkom smislu tek ulaze u život i radnu karijcru. Taj početak, kao i svaki drugi, zahtijeva dosta putokaza, a masovni

22