RTV Teorija i praksa

krajevima sveta ova sredstva se koriste kao odlična dopuna pa čak i zamjena škoiske mreže. Naredna sociološka osobenost masovnog auditorija iz rcdova mlade gencracije jc vezana za njihov način života i provođenje slobodnog vrcmcna, kojc jc dalcko intenzivnije nego kod ostalih socijalnih kategorija. Nema skoro ni jednog autora koji razmatranja o masovnom komuniciranju nc vežc za proučavanja slobodnog vremena, vremcnskog budžcta i strukture aktivnosti vezane za van-radne pcriodc, i si. Istraživanja ukazuju da jc masovno komuniciranje najintenzivnije zapravo u siobodnom vrcmenu, kada svaki pojcdinac pokušava individualno da se oprcdijeli za oblik aktivnog ili pasivnog odmora i rekreacijc. Nijc onda začuđujuči podatak da radio i telcvizija omladinu najviše vežc za zabavno-rekrcativnc funkcijc. Sadašnja cgzistencija svih masovnih mcdija uslovila je stvaranjc mješovitog auditorija, jcr rijetki su ijudi koji samo čitaju novine a ne pratc radio i TV, kao što su rijetki gledaoci telcvizije koji ne slušaju radio i ne čitaju štampu. Ovo je vcoma važan momcnat koji se ne uvažava u dovoljnoj mjeri. Masovno komuniciranje u Jugoslaviji je uslovljeno nizom kulturnih, ekonomskih, regionalnih, obrazovnih i drugih demografskih činilaca. Naročito je izražen faktor regionalnih rizika: pojedini regioni su bliže svjetskim standardima, dok drugi dolaze na samo dno svjetske rang-liste. U takvoj konstelaciji teško može biti jcdnakih uslova u poglcdu uključivanja u

24