RTV Teorija i praksa

i u svim ostalim oblastima kulture, da svojoj publici, svojim slušaocima damo vrednosti, pre svega, domače muzike, ali i vrednosti koje se god i gde se god pojave u svetu. Prema tome, naša je obaveza da negujemo i stranu muziku i nikad nam politika zatvaranja - o tome je i Milenkovič govorio - neče biti cilj. Posebno je pitanje kakav je odnos. Mislim da je u tom pogledu opravdan zahtev za večom pažnjom, za večom brigom, za većim negovanjem domačeg stvaralaštva. Taj zahtev mora da bude prisutan i zato da bismo vrednosti stvamo tražili svuda na svetu gde mogu da se nađu, a ne samo na jednoj strani. Mi smo u svoje vreme govorili o preovladavanju anglo-američkog vokala. Situacija je nešto poboljšana, ali i dalje je taj zahtev prisutan, ne samo kao izraz objektivne situadje, jer su to zemlje u kojima je najviše toga stvaralaštva, već i iz inertnosti naših urednika i Ijudi koji se o tome brinu i koji su pretežno orijentisani i najlakše im je da vrednosti traže tu. U tom pogledu mislim da mora da se još jače istakne obaveza muzičkih urednika da našu politiku prema domačoj i stranoj muzici i u ovoj oblasti, kao i u svim ostalim, a zatim odnose u okviru strane muzike mnogo detaljnije analiziraju i utvrđuju. Sad o samoj stvari. Darinka Simič je podsetila na 1971. godinu i slikovito je to okarakterisala kao period kad smo popuštali slavinu - dok smo sada slavinu zategli. Očigledno, to nije izraz koegzistentne muzičke politike. Mi ne možemo da se krečerao u tim krajnostima, a tih krajnosti ima i one su i danas prisutne. Mada moram da kažem i ovo: teško je govoriti o politici u celini, vrlo često se ona razlikuje od emisije do emisije, od urednika đo -urednika, što je najzad vidljivo i iz ovih vrlo zanimljivih analiza koje smo dobili uz poziv za sastanak. Ja sam hteo da podržim stav Milutina Milenkoviča o odnosu prema slušaocima radio-programa. Naime, očigledno, reč je o neskladu između onoga što muzički stručnjaci hoče i onoga što - kako se popularno kaže - narod traži, i hteo bih o tome da nešto kažem. Mi ne možemo ignorisati muzičku kulturu naših slušalaca. Naša muzička kultura se razvija, i bez sumnje su u tome postignuti izvanredni rezultati. Ja sam skoro, recimo, u jednom srbijanskom selu naišao na istureno odeljenje muzičke škole. Ima i drugih sličnih primera. Sve to mora da bude prisutno i u

170