RTV Teorija i praksa

se nalazi i odgovor na pitanje koliko TV emisije zadovoljavaju potrebe ispitanika za razonodom. Ispitivana populacija je u 56,5% slučajeva izjavila da ima dovoljno humorističko-satiričnih emisija na televiziji. Da je tih emisija nedovoljno misli 38,1% ispitanika. Samo 3,6% njih misli da broj tih emisija uopšte ne zadovoljava njihove potrebe. U trećoj glavi studije autor je dokazao pretpostavku da naklonost publike sa visokim obrazovanjem u večoj meri ide ka prikazivanju problema društva nego ka prikazivanju problema ličnosti u humorističko-satiričnim delima. U 66% slučajeva ispitanici stavljaju društvenu tematiku u prvi red. Ovi rezultati upučuju na to da nije moguče niti je dozvoljeno bilo kakvo zanemarivanje društvenih tema u humorističko-satiričnom stvaralaštvu. Drugim rečima primat tih tema je nužan ako se ne žele izneveriti želje večeg dela ispitivane publike. Nije mali ni onaj deo publike koji želi da se više tretiraju problemi ličnosti u humorističko-satiričnim emisijama, 31,9%. U programiranju humorističko-satiričnih emisija na televiziji, kao što se vidi iz istraživačkih rezultata, svakako se moraju imati u vidu dva tematska plana - društvena problematika i problem ličnosti, uz primat prikazivanja problema društva. Istraživanje је nedvosmisleno pokazalo đa je naklonost publike veća za konkretne nego za opšte probleme. U okviru konkretnih problema najznačajnije je opredeljenje publike za aktuelne probleme. Istraživanje je obuhvatilo i stavove ispitanika o značajnim društvenim i ličnim vrednostima i odnosu humorističko-satiričnih televizijskih emisija prema njima. U najvažnije društvene vredosti ispitanici übrajaju: slobodu, humanizam, rad kao osnovu položaja čoveka u socijalističkom đruštvu, solidarnost i jednakost. Najznačajnije lične vrednosti, prema stavovima ispitanika jesu: poštenje, Ijubav, prijateljstvo, hrabrost, istinoljubivost. Znatan broj ispitanika misli da je još ugrožen deo društvenih i ličnih vrednosti u našem društvu: 8,2% njih misli da su ugrožene u večoj meri, 42,1% misli da su ugrožene u manjoj meri, 43% misli da nisu ugrožene uopšte, a 6,7% ih je bez stava ili nisu dali odgovore. Preovladava mišljenje da se ovim emisijama može uticati na potpunije ostvarivanje tih vrednosti. Zanimljivo je da 79,3% ispitanika smatra da humorističko-satirične emisije Televizije Beograd

208