RTV Teorija i praksa
jednačine kvaliteta slike u funkciji servo sistema i korektora vremenske baze. Međutim, daleko je važnija činjenica da je delimično digitalizovani magnetoskop danas stvamost, te je možda lakše proricati da budučnost magnetoskopa leži verovatno u domenu digitalne tehnike. NOVI KVADRUPLEKSNI FORMAT - QUAD II Рге izvesnog vremena osetiia se potreba u evropskim televizijskim kučama za novim formatom koji bi, uz nešto smanjen kvalitet, omogućio izradu mašine manjih dimenzija, raspoloživog u studijskoj i portabl verziji, koja bi trošila manje trake, i bila ekonomičnija kako sa investicionog tako i sa eksploatacionog aspekta. Nakon veoma ozbiljnog rada EBU je objavio dokument koji je proizvođačima ukazivao da bi magnetoskop nekog novog, verovatno helikoidalnog formata a koji bi zadovoljavao nove potrebe, bio veoma rado primljen u TV stanicama, razume se pod uslovom da zadovoljava date minimalne tehničke performanse. Ovaj dokument je neosporno imao izuzetnog značaja za razvoj novih profesionalnih helikoidalnih magnetoskopa, međutim, on je imao i jedan interesantan sporedni efekat - naveo je proizvođače kvadrupleksnih mašina da preispitaju postojeći Quad format Prvi predlozi, pre nekoliko godina, bili su veoma ambiciozni, Predlagano je da nove mašine imaju dva visokokvalitetna tonska traga plus jedan trag za vremenski kod, novi princip korekcije sa pilot tonom, nove parametre modulacije, itd. Ceo taj komplet inovacija veoma brzo je postao poznat kaoQuad 11. No, kako je vreme prolazilo, jedna činjenica je postajala sve uočljivija - sve ove izmene su nuđene u okvirima kvadrupleksnog formata, što je značilo da je mašina malih dimenzija veoma malo verovatna, a da o jeftinom uređaju nema ni govora. S druge strane smatrano je da bi kompatibilnost Quad I i Quad II snimaka bila veoma poželjna. Razume se, Quad 11, barem u onom obliku u kome je na početku najavljivan, sa dva tonska traga itd., nije ni u kom slučaju mogao biti kompatibilan sa Quad I formatom, te, kako je pitanje kompatibilnosti dobijalo na važnosti tako je Quad II format polako gubio jednu po jednu, karakteristike koje su bile, da tako kažem, nekompatibilne sa kompatibilnošču. Tako smo došli i do tačke kada se Quad II sveo samo na super visokopojasni standard i pilot ton korekciju.
180