RTV Teorija i praksa

U Jugoslaviji nemamo ograničenja u koje vreme će se emitovati programi ekonomske propagande. U Saveznoj Republici Nemačkoj, međutim, ekonomska propaganda nije dozvoljena posle 8 časova uveče, u Švajcarskoj, gde na radiju nema ekonomske propagande a na televiziji postoje ograničenja ekonomske propagande samo na oblik TV spota, ti spotovi moraju biti emitovani u vremenu između 19 i 20, Зо časova, u pokrajini Tićino između 19, Зо i 20,45 časova. I italijanskoj i austrijskoj radio-televiziji su precizno određena vremena blokova za ekonomsku propagandu. Treba reći da su naši blokovi EPP plasirani u najpovoljnije vreme za naručioca, ispred i posle dnevnika i ispred prve večernje glavne emisije. U Jugoslaviji, takođe, nemamo zakonsko ograničenje trajanja ekonomsko-propagandnog programa. To pitanje regulišu same radio-difuzne organizacije koje vode računa o tome da ekonomsko-propagandni program ne naruši opšti zadatak svake radio-difuzne orgemizacije da informiše, obrazuje i zabavi slušaoca, odnosno gledaoca. U mnogim zemljama, međutim, postoje zvanična ograničenja, pre svega na televiziji. U Italiji, na primer, RAI sme i na radiju i na televiziji da emituje ekonomsku propagandu najviše do 5% vremena ukupnog programa. U Saveznoj Republici Nemačkoj i Švajcarskoj dozvoljeno je najviše 20 minuta ekonomske propagande na televiziji. U Velikoj Britaniji televizija sme u proseku emitovati 6 minuta EPP na sat, s tim da ni u jednom satu ne pređe 7 minuta. U SAD, naprotiv, dozvoljeno je do 14 minuta ekonomske propagande prosečno na čas programa. U zemljama u razvoju za sada nema nekih ograničenja u trajanju toga programa, jer je još dosta nerazvijen i po formi i po obimu. A sada nešto o sadržaju ekonomskog programa na radio-televiziji. Najpre treba reći da i ekonomsko propagandni program na radiju i na televiziji treba da služi istim zadacima koje ima celokupni program tadija i televizije. Mora se zasnivati na istim idejnim i društveno-političkim ciljevima kao ostali programi. U našem samoupravnom socijalističkom društvu mora da doprinosi daljem razvijanju i produbljivanju socijalističkih samoupravnih odnosa, na osnovu interesa radničke klase, odnosno radnih Ijudi u udruženom radu. Pored tih opštedruštveno-političkih uslova, ekonomsko-propagandni program mora ispunjavati i sve ostale uslove

119