RTV Teorija i praksa

126

Dok ukupan prihod radio-difuznih organizacija prcma planu treba da se poveća u periodu 1976 - 1980. za 2,11 puta, planom se predviđa povećanje prihoda iz EPP samo za 1,51 puta. Može se reči da su prihodi od ckonomske propagande planirani krajnje oprezno i da če sigurno krajnji rezultati biti mnogo bolji. Međutim, prihodi od ekonomske propagande u Petogodišnjem periodu 1971 - 1975. godine rasli su samo za 1,41 puta. Takođe bi sc moglareći da su zbog srazmerno visoke radio i TV pretplate prihodi od ekonomske propagande u ukupnom prihodu sve manji. Međutim, podatak da radio i televizija u troškovima celokupne ekonomske propagande u zemlji, bez lokalnih radio-stanica, učestvuje samo sa 11,24% pokazuje da su razlozi za ove odnose drugde. U našoj zemlji ima dovoljno vremcna, odnosno prostora za ckonomsku propagandu i na radiju i na tcleviziji. Mreža radio i TV prijemnika u našoj zcmlji veoma je razvijcna: dok je celokupni tiraž dncvnih listova, prcma podacima Udruženja izdavača novina, u januaru racsecu ove godine bio 1,791.721 primerak, krajem juna ove godine u zemlji јс bilo 4,609.408 prijavljenih radio-prijemnika, a sa neprijavljenim oko 7 miliona, i 3,558.727 TV prijcmnika, a sa neprijavljenim preko 4 miliona. Takođe treba uzeti u obzir činjenicu da u zemlji ima oko 15% stanovnika koji su nepismcni i za koje radio i tclevizija predstavljaju jedino sredstvo javnog informisanja. Uzimajuči sve ove činjenicc u obzir, bilo bi normalno učcšče radija i televizijc u ekonomskoj propagandi, u odnosu na ostala sredstva informisanja, između 20 do 25%, što znači skoro dvostruko od sadašnjeg stanja. Ne znam kakvu ulogu igra u tom odnosu cena ekonomske propagande radija i televizije, ali verujem da je osnovni razlog za taj raskorak još uvek nedovoljno korišćenje radija i televizije od strane privrede, a za to verovatno treba tražiti razlogc i u slabosti samih radio-difuznih organizacija da boljon organizacijom i ponudom privuku privredu, a i u ponašanju dobrog dela privrede koja još uvek daje prvenstvo drugim vidovima, čak manje efikasnim, informisania potrošača. Verujem da zajednička savetovanja radio-difuznih organizacija i predstavnika privrednih orgaizacija mogu doprineti ne samo poboljšanju kvaliteta HPP u našoj zemlji, već i većem učešču privrede u ekonomsko-propagandnim programima radija i televizije.