RTV Teorija i praksa

portabl tehnici neslučenih mogučnosti i široke primene. Analizirajući sve veči broj podzemnih gerilskih grupa koje koriste ova nova sredstva i tako „пе tražeči dozvolu” ostvaruju svoje pravo glasa, Faenca se zalaže za tezu de Se istinska i za život korisna i potrebna kultura stvara po zakonitostima izvedenim iz života samog. )er, život ne može sve da potroši, pa potrošačko dmštvo ne može i neče moči sve da da. Ono dajuči uzima. Faenca upravo hoće da računa sa ovom činjenicom, Nova sredstva za masovnu komunikaciju možda su jedna od poslednjih prilika da Ijudi istinski dosegnu jedni druge. Faencina nada sadržana je u tezi da se posmatranjem kolektivnog života koji se projektuje putem novog medija, najbolje ostvaruje svest o pravom individualnom ophođenju. No, ova nada čini da več

sasvim jasno osetimo gorak ukus iluzije. Faenca kao da računa i sa ovom činjenicom pa spremno ispisuje poglavlje Od mase masi u коше jasno i precizno izlaže upotrebnu vrednost novih sredstava za masovnu komunikaciju koriščenih na nov način u klasnoj borbi, u školi, u nauci, u zdravstvu. Upučujuči otvoren poziv na autorsko ostvarivanje sopstvene ličnosti, Roberto Faenca podvlači dvostruku i protivrečnu antropološku potrebu koju svaka kultura otkriva i potom usmerava ličnim putem; samopotvrđivanje i kosmičko učešće. Vrednost puta za koji se zalaže najbolje je odredio citatom iz Dnevnika Ernesta Če Gevare: ~Mi ne isprobavamo ~Mi ne isprobavamo konačnu pobedu. Mi želimo život i braničemo ga!” M.O.

229