RTV Teorija i praksa

u kontaktu s ogromnim brojem slušalaca. ŠTA JE STVARANJE NA LICU MESTA? Šta je otvorenost informisanja i da li je mogućno u našem samoupravnom društvu praviti aktuelnu, životnu informaciju ako zataje oni koji tu informaciju treba da daju? Novinar je npr. dobio zadatak da ode u Smederevsku Palanku i „ispita” paljevinu dnevnika u jednoj srednjoj školi. U školi je rečeno da je u čitavu stvar upućen SUP, ali, na kraju, ako se složi sekretar partijske organizacije, profesori će „progovoriti” za radio. Sami đaci mogli su da daju jednostranu informaciju, pa je svakako trebalo tražiti i mišljenje sekretara komiteta, Sekretar je novinaru objasnio da „nije zgodno” sada govoriti o tom slučaju. Tako se krug zatvorio, a izvor informacija ostao zaleđen. Van kruga našli su se i autor reportaže i njegovi slušaoći. Sekretar je kasnije otišao na drugu dužnost, a konzervativno zatvorena sredina ostala je da živi sa svojom tajnom. Ovakvi protivnici pravilnog informisanja su izvan radija i mogu, takođe, da budu predmet kritike. Ali vratimo se našim razmatranjima, koja treba da nas dovedu do pozorja zvuka. ŠTA JE POZORJE ZVUKA? Život izgleda sasvim drugačiji od ružičastih zvučnih slika koje ponekad emituju naši radio-aparati. To, naravno, ne može da se uzme kao opšti kurs prihvaćen na programu radija. No, kada smo nemoćni, kad ni sami ne umemo da nađemo izlaz iz situacija u kojima bismo, pre svega profesionalno i životno, bili odgovorni, pribegavamo metodu i načinima rada za koje se ne može uvek reči da su nam omogućili da dobijemo one vrednosti - idejne i moralne - koje naše društvo uvek i svuda ističe. To bi tačnije značilo, da jedan deo budućeg programa radija treba da se zasniva na autentičnim zvučnim slikama, tematski u rasponu od vašara i kriminala, do razgovora u masovnim organizacijama, radnim kolektivima ili izlaganja u Akademiji nauka. Ili još tačnije, suština programa treba da se zasniva na svakodnevnim zbivanjima predstavljenim u svom najsirovijem obliku. Put do slušaoca je prema tome „pravo ogledalo zvuka”, Naime, čoveku treba pokazati kakav je u svoj svojoj izvornosti

77