RTV Teorija i praksa

„Pfošao sam kroz rnnoge pozorišne situacije tako da muzika za mene nije najvažnija stvar. ]a sam uvek najpre svestan scenske situacije. Na neke sam veoma ponosan. Sečate li se Ernija, Berta i čudovišnog kolačara koji peče kolač? Sat kuca, tepsija klizi u pečnici a Erni kaže: Poželi nešto. Na to će kolačar: Želim đa to bude kolač. - To sam sve ja napisao.” Sama Gibona je zbunjivala Raposova sposobnost da vodi računa i o nezabavnim i nemuzičkim aspektima posla. „Njega sve beskrajno interesuje” - kaže Gibon - „како se muzika može koristiti u obrazovne svrhe, kako se ključna informacija može muzički izraziti. Sečam se, jednom mi je objašnjavao da se ne može uvek upotrebiti muzički akcenat. Najviša nota u jednoj pesmi može biti najteža pevaču, što znači da pevač može da upropasti vokal. Činjenica da Džoa interesuju i takve stvari naprosto je neverovatna.” Stoun, čija razdrljena košulja i boemska brada skrivaju njegov status glavnog dušebrižnika Ulice Sezam, daje Raposu najveći komplimenat kada kaže: „Pisanje je jedina roba do koje se najteže dolazi”. Da nije Raposa nestašica muzike bi se stalno osećala. Prve godine Raposo je koristio standardni pop melos. „Što se mene tiče, ja sam u ovaj program uneo svaki delić svoje emocionalne energije, sve što sam znao o ovoj vrsti posla - a to nije malo. To se isplatilo. Na ulici bi čuo kako neko dete, jedna mala Portorikanka, peva jednu od onih luckastih pesmica. Kakvo je to zadovoljstvo! Zaista, najlepši zvuk na svetu je smeh deteta. Televiziji mogu sve da oprostim kada vidim kako moje trogodišnje dete sedi pred ekranom, gleda staru crno-belu Lucu macu i smeje se”. 5. Odlučiti... odlučiti... ULici Sezam potreban je reditelj. Stoun je kod Vilijamsa stanovao sa Bobom Miramom, koji je u to vreme već bio veteran u režiranju melodramskih komada u pozorištima oko Brodveja. Sporazumeli su se da Miram i Dejvid Rot raspodele svoje vreme između Ulice Sezam i Tajne bure. „Bili su nam potrebni Ijudi za Ulicu” - seća se Stoun - ~za jednu nepoznatu dečju emisiju i to za duži period. Svi koji su pristali morali su da garantuju da neče raditi na reklamnim emisijama”. Prva se prijavila Loreta Long (Sjuzn), mlada'crnkinja, pop-pevačica, koja je bila učiteljica рге nego što se udala za reklamnog direktora Apolo pozorišta u Harlemu, Stounovog prijatelja. Nisu mogli da nađu ni jednog crnog glumca za ulogu

194