RTV Teorija i praksa

y Sada se direktori televizija obe Nemačke sastaju više puta godišnje s ciljem da utiču na planiranje taJco da se smanji međusobna konkurencija. Oni tada pregledaju produkciju i kupuju programe radi legalnog emitovanja, mada je razmena još uvek neravnomerna, 5:1 u korist programt iz SR Nemačke.

Tipologija žanrova i podaci su ргеша Femsehen derDDR, Berlin, 1976, podaci o stmkturi programa.

namenjene propagiranju prednosti socijalizma nad sistemom SR Nemačke. Poboljšanjem međusobnih ođnosa dve države obim „mešanja” u stvari suseda je smanjen®, a u poslu planiranja programa sve važnije postaje poznavanje navika i potreba gledalaca. Prosečna gledanost televizije NDR iznosi dnevno 1 čas, što je malo. Ukupan broj potencijalnih gledalaca (odraslih) iznosi oko 13 miliona, a nedeljna ponuda programa 186 časova. Ekran privlači najviše potencijalnih gledalaca (60%) oko 19 časova i tokom vikenda (do 90%). Model omiljenih sadržaja ponavlja redosled utvrđen za programe televizije mnogih zemalja: serijski fhm, igrani film, šou programi... Za planiranje programa specifično je i regularno repriziranje programa. Razlog nisu tehničke prepreke za prijem oba programa (80% auditorija poseduje dvokanalne prijemnike) već u želji da se smanji konkurencija kanala i da se, naravno, obezbede i određene uštede u troškovima proizvodnje programa. Podaci o strukturi programa pokazuju priličnu otvorenost televizije NDR prema svetu, bolje reči prema „socijalističkoj državnoj zajednici”. Čak 40% od ukupnog emitovanog vremena zauzimaju sadržaji iz inostranstva, a među njima pak odnos je 60:40 u korist socijaiističkih zemalja. Gledano po žanrovima, najzastupljenije su ekranizacije umetničkih dela (28,5%), televizijska publicistika (16%) i informativno-političke emisije i zabave (po 14%).*® U vezi sa ovom temom valja napomenuti da je televizija od svih medija najviše otvorena prema događajima u svetu, da donosi najveći broj informacija iz inostranstva. U

52