RTV Teorija i praksa

veze sa radiom. Mislim da sve ovo ne može da se podvede pod nasleđe primljeno od radija, nego ima tu nekakvih drugih razloga koji postoje i utiču na stil TV programa. M.JEVTOVIČ: Ja sam govorio da su poslenici televizije nasledili od radija tu tzv. jednosmernu komunikaciju, a da nisu razvijali prirodu medija, televizijski izraz - njen jezik. l3 Međutim, ako bismo išli sada dalje, na sledeču fazu razvoja naše televizije, možda bismo mogli da ovu prvu fazu nazovemo eksperimentalnom. Ona se tako i zvanično zvala nekoliko godina. U stvari, ja sam tako shvatao - to je bila faza igranja, Vi koji ste bili prvi tim stvaralaca televizije, bili ste tim entuzijasta, koji se igrao televizije, igrao uobličavanja televizije, uobličavanja stvarnosti na televizijski način. Nije bilo mnogo velikih zahteva za društveno-političkim temama, nije tržište bilo tako razvijeno da se traže šarene laže, igrarije ispraznih zabava, nego ste pokušavali da date tzv. umetničku kreaciju. I mislim da je to, može se reći bio, jedan početak jednog zlatnog doba televizije, koje se razvijalo sve do momenta kad je televizija uletela u tzv. industrijsku fazu. R.ĐUKIĆ: Ja ne znam kako se sada zove ova faza. Mi smo stvarno pokušavali u početku da televizija bude nekakav, kako se to onda zvalo, „prozor u svet”, da sve to služi nekakvom malom čoveku u provinciji. Uvek smo govorili, pre svega o tome - da im donesemo i pozorište, i bioskop, i malo zabave, a kroz sve to, i pre svega, opštu informaciju, političku informaciju i neko obrazovanje, nešto edukativno u stvari.

13 Vidi priloge Jelašina Sinoveca u „RTV-teorija i praksa”, br. 1,5. i 7. u rubrici „Televizija”.

R.ĐUKIĆ:

37