RTV Teorija i praksa

dana. A bilo je zaista teško poverovati da će uistinu, koliko sutra, trećeg dana po stradanju ovoga grada neko prikazati tek sređeni materijal o srušenom Kotoru. Poznavajući našu agilnost a i sečajući se cele situacije, samo jedna mogučnost je dolazila u obzir: sutra ćemo videti Kotor onakav kakvog više nema. Sledeća misao je bila još poraznija: to verovatno i nije bilo na programu - ~ma, sad su to übacili...” Tog ponedeljka na noć, posle svih ovih zbunjujućih pretpostavki verovatno samo hroničar televizije može doči na suludu ideju da potraži nedeljnike koji donose televizijski program da bi se uverio kako ga uši nisu slagale, a i da razuveri sopstvenu caku ~da su to oni namerno stavili sada na program”. I kao u horor vicu samo druga pretpostavka obistinila se kao tačna. Več je počeo uveliko utorak a ja sam još uvek ostala nadneta nad otvorenom „Radio TV revijom” br 633 i ~TV novostima” br. 746 „belo” gledajuči čas u jednu čas u drugu kolonu programa za utorak, 17. aprila. Nigde nije bilo ničeg od ~iz serije gradovi: Kotor”. Pod vremenskom oznakom stajalo je u oba programa - „Nešto novo, nešto staro”, sa doobjašnjenjem „emisija narodne muzike” (TV Sarajevo)”. Znači, ipak TV Beograd naknadno uvršćuje jednu epizodu iz serije Gradovi jer je u ddnima neposredno po nesreći po kodeksu javnih komunikacija prirodno da se nađe neka manje zabavna emisija od emisije narodne muzike. No, tih početaka sedamnaestog aprila još je bilo teško shvatiti da će se te večeri kao televizijski post scriptum, kao važan dopis na listi posledica zemljotresa nači i snimak „jednom davno lepog grada Kotora”. Sedamnaestog aprila ujutru, oni koji su novine kupili da bi saznali kako pristiže pomoć postradalima mogli su pročitati i da će se kao specijalna pomoč srcima preživelih davati „ponovo Kotor”. U ~Politici”, na poslednjoj stranici, u gornjem, desnom uglu programa, kratko je stajalo: Gradovi: Kotor (B), autor: Prvoljub Pejatović - TV Beograd. Anti-vest o posledicama zemljotresa potvrdila je svoje udarno dejstvo. I novine su donele uporedo dve oprečne informacije: fotografiju iz razrušenog starog grada Kotora i - predlog za uživanje u njegovim bivšim lepotama, u na Prvom programu TV Beograd. Više nije bilo nikakve sumnje: u želji da bude „totalno” informativna, televizija je doživela svoj koraunikološki bumerang ~a da toga nije bila ni svesna”. Ovaj EPP potez TV Beograd rastvorio je krvavo famu o „važnosti televizijske informacije”, u ime koje televizijski poslenici često prelaze preko normativa i etike, i televizijske est/etike.

162