RTV Teorija i praksa
Tilka Jamnik
ANOTACIJE ČLANAKA „EKRAN” I STRANE ŠTAMPE
(podaci Službe za studij programa, RTV Ljubljam
BR: 453 Članak MASOVNE KOMUNIKACIJE, TELEVIZIJA, UTICAJ Baudin B. TELEVIZIJA: PRIJATELJ ILI NEPRIJATELJ? „Ekran”, Ljubljana, 1978,3,3, pp.3 6-37, skica 1, slov. Članak donosi mišljenja francuskih TV gledalaca i konstatacije sociologa Žana Kazneva (Jean Cazeneuve) o uticaju TV na porodični život i život pojedinca, na komunikaciju među Ijudima, na maštu dece i na bračni život BR: 477 Č l&nsk TELEVIZIJA, INFORMATIVNE EMISIJE, ISTRAŽIVANJE, KOMUNIKATORI Abend M. EIN KLEINER SCHRITT AUF LANGEN WEG Was sich ein „Tagesachau” - Redakteur von der Forschung erhofft Publizistik, Konstanz Universitžtsverlag GmbH, 1977, 4.p.419-436, cit 39. nem. Od istraživanja TV informativnih emisija novinar očekuje odgovor na pitanje o opštim mogućnostima medija i o tome koliko pojedinosti u sadržaju i prezentaciji doprinose zainteresovanosti gledaoca za značajne događaje i čine ih razumljivijim pomoću vizuelnih sredstava.
BR: 483 Revija RADIO, TELEVIZIJA, PUBLIKA, RADIOTGRA, TV DRAMA, TV FILM, TV SERIJE, ISTRAŽrVANJE LA FICTION „Etudes de radio-tdlžvision”, RTB, Bruzelles, 1978, 25,pp.181, franc. Broj je tematski, posvećen u celosti fiktivnim programima na radiju i televiziji. Radio: M.Esslin analizira izbor radiodgara BBC, koji se trudi da zadovolji razne ukuse slušalaca. U.Rosenbaum mladi nemački autori i producenti usvojili su nove tehnike snimanja, forme rada i načine izražavanja. R. Simons - pomoču mnogobrojnih primera izlaže iskustva producenta. J. Thoveron - stepeni radio-igre u Francuskoj i Belgiji. Televizija: S.Sutton - tretira razne vrste TV drame kako bi otkrio njihove glavne karakteristike u vezi sa uticajem na publiku. J.Boigelot - ispituje feljtone i TV serije, interesuje se za mišljenje po kojem je feljton manje značajan žanr i žati izostavljanje producentskih oiakšica na tom području u Belgiji. E.Samson problemi evropskih TV kuća, posebno belgjjske u vezi TV drama. G.Milliard iznosi mišljenje o antitezi dokumentarnog i fiktivnog; bolie fragmenti realnosti nego mašta. J.-J.Pćchć i P.Manuel-vlastita iskustva autora i producenata serije Faits divers. D.Stolte - odnos fikcije i realnosti; zaključuje da dramatizacija ima pravo na maštu, mada se elementi
224