RTV Teorija i praksa
Izvod iz Clanka Kaplan S.J., „Current Status of Cable Television in the Top 100 Broadcasting Markets”, JQ, Summer 1978 - vidi dokkarticu, red. br. 593! BR: 607 0 na k EKONOMSKA PROPAGANDA, ZAPADNA NEMAČKA WERBUNG 1978 - WEITER ÜBERPROPORTIONALE WACHSTUMSRATEN Die Markenartikel in den klassischen Werbemedien „Media Perspektiven”, Frankfurt, 1979, 2, p. 74-77, cit 3, tab. 2, nem. Prihodi od EP bili su u 1978. godini u Zapadnoj Nemačkoj ponovo vanredno visoki. Konjunktura, koja na području EP traje več 3 godine, sa porastom od 10%, ni u prošloj godini nije prestala. BR: 608 Č lcin£ik TELEVIZIJA, TV SERIJA, PUBLIKA, INTERAKCIJA Magnus U. „HOLOCAUST” IM SPIEGEL DER TELESKOPIE-ZAHLEN-EINSCHALTOQUOTEN UND SEHBETEILIGUNG „Media Perspektiven”, Frankfurt, 1979, 2, p. 77-80, tab. 3, nem. U 4 januarska dana, kada se u Zapadnoj Nemačkoj prikazivkao serijski film Holocaust, bilo je 31,35,37 i 40% uključenih prijemnika. Tome je svakako pridonela tema, forma igranog programa (TV serijsM fiim) i prethodna propaganđa. Stavljanje serijskog filma (filma u nastavcima) na „Treći program” dokazalo je da odziv kod gledalaca izaziva programska ponuda na „Trećem programu” a ne „Treći program” kao takav. Jasniji pokazatelj nego što je postotak uključenih prijemnika jeste broj gledalaca koji su pratili pojedinačne epizode (nastavke) Holocausta. Taj postotak i taj broj je nešto manji jer svi članovi domaćinstva ne giedaju televiziju Većina gledalaca nije gledala nijedan nastavak, več jedna trečina do jedne četvrtine stanovništva starijeg od
14 godina. Postotak gledalaca koji su pratili jedan, dva, tri ili sva četiri nastavka iznosi 48%. Prema tome, skoro svaki drugi stanovnik Zapadne Nemačke stariji od 14 godina gledao je Holocaust, što je iznenađujuće čak i u upoređenju s drugim serijskim filmovima, koji su s istim brojem nastavaka (epizoda) zabeležili veći udeo gledalaca, npr. Koreni, sa 60%. Odjek kod muškog dela stanovništva bio je praktično isti kao i kod ženskog, a u proseku više su ga gledali Ijuđi od 30 do 50 godina starosti i oni koji imaju više nego samo osnovno školsko obrazovanje. BR: 611 Č na k RADIO-TELEVIZIJA, ŠTAMPA, INFORMACIJE, PUBLIKA, INFORMISANOST Hofstetter R.C., Zukin C., Buss F.T. POLITICAL IMAGERV AND INFORMATION IN AN AGE OF TELEVISION JQ, Ohio University, Ohio, 1978, 55,3, p. 562-569, cit2B, tab. 3, engl. Uprkos mnogobrojnim teorijama o potencijalnom uticaju televizije na gledaoce, konvencionalna nauka smatra da TV vesti ne snabdevaju gledaoce odgovarajućim brojem visoko kvalitetnih informacija. Čitaoci novina i slušaoci radija bolje su informisani nego gledaoci TV vesti. BR: 613 Članak POŠTANSKA ANKETA (PUTEM POŠTE), POSTOTAK VRAĆENIH UPITNIKA Nitecki A.D. EFECTS OF SPONSORSHIP AND NONMONETARV INCENTIVE ON RESPONSE RATE J.Q., Ohio University, Ohio, 1978, 55,3, p. 581-583, cit 9, tab. 2, engl. Pregled literature o faktorima koji utiču na broj vračenih upitnika kod poštanskih anketa. Dosad je srazmerno malo pažnje posvečeno efektima nenovčanih podstreka i uticajima nosilaca istraživanja.
229