RTV Teorija i praksa

slične posledice. Tamo je preživeo jedan mlad čovek Izgubljeno je kružio mrtvim prostorima, šetao je noču ne bi li negde ugledao svetlost.. Kako su samo bili srećni kad su se pronašli. „Ako je samo nešto od toga istinito, onda su ono dvoje, koji su preživeli kugu, možda, naši daleki-daleki-daleki praroditelji...” Kaj Nissen je stereofonske mogučnosti uvažio kao specifičnu imanentnost radio-dramskog jezika; on je prostornim kombinacijama otkrivao dinamičnost radnje i košmarno stanje duha dvo]e protagonista, koji se čas udaljavaju, čas mimoilaze u pustom kraju, gluvom za njihove prizive i pozive. Širina prostora i tragalačka neizvesnost oštro izdvajaju i naglašavaju duboke intime protagonista i njihove stimulansne želje koje ih ohrabruju i održavaju Pritisnuti svojim zlim sudbinama, oni se traže i kad se nađu. ~On: Da ii si razumela šta se desilo oko nas? Ona: Ne. Ali to me je učinilo nespokojnom. On: Da li je to tebi dovoljno? Ona: To je za mene i suviše. On: Ne iskušavaj Boga. Ona: Ja sam samo pokušala da objasnim. On; To se ne može objasniti. Ona: Zar ti ne pokušavaš da nađeš odgovor za sebe?” Autor Crne smrti ne traži direktan odgovor za slušaoca, ni za sebe, svestan da ga nema sem možda u onoj poenti da boga ne treba iskušavati. Ipak, bog je samo figura, stilska ili intelektualna; prava poenta, i poruka, namenjena je čoveku i njegovim iskušenjima, bivšim i budućim, stvarnim i mogučim. Idejno posredovan događaj iz četrnaestog veka preneo je poruku o realnosti svakojakih katastrofa, ne samo elementarnih. U takvom idejnom kontekstu prevladani su elementi romantičnog i tragičnog, kao eho stare literarizacije, KO KOGA ŠPIJUNIRA I ZAŠTO Svet kontrole i špijunaže zauzeo je eminentno mesto u radio-programima, prezentovanim na ~Prix Futura”. Ne toliko po broju tema, koliko po trofejima; od tri nagrade namenjene najboljim ostvarenjima, dve su dodeljene emisijama koje se bave ovom tematikom, jedna u dramskoj, a druga u dokumentarnoj kategoriji, Dok je u dramskoj kategoriji glavna nagrada dodeljena dvema emisijama, britanskoj i danskoj, a u dokumentarnoj - švedskoj, dodeljene su i dve specijalne nagrade, jedna zapadnonemačkoj emisiji (berlinskog Senata), a

36