RTV Teorija i praksa

U direktnim izjavama ispitanika većina se izjasnila za emitovanje posebnih emisija za mlade. Odnosno, veči broj njih želi da se o problemima i temama za mlade raspravlja u okviru posebnih emisija. Međutim, nisu zanemarljiva ni druga mišljenja, mada su nešto malobrojnija od prvog: da treba emitovati i posebne emisije za omladinu i teme za omladinu u okviru celokupnog programa, kao što se to uglavnom i radi, i da ne treba emitovati ništa posebno za omladinu, jer je ona zainteresovana za sve sadržaje koji interesuju i ostale strukture slušalaca i gledalaca. Mišljenja društveno-političkih, javnih i naučnih radnika koji se bave pitanjem omladine izneta na savetovanju, veoma su slična stavovima omladine. Većina se zalaže za-emitovanje posebnih emisija za mlade. Na primer, Jelena Babić-Erleman, pedagog, podvlači potrebu da se takve emisije emituju i da se, u okviru njih, prezentiraju aktuelne teme za ovu populaci;u. Ona, daije, navodi da se sada emituju dve vrste omladinskog programa; prvo, neki sadržaji za omladinu daju se kao ostrvca o okviru celokupnog programa radija i televizije i nisu naglašeni i navedeni u štampi pa neko ko želi da ih prati, ne može to daučini, sem ako slučajno ne naiđe na njih, Sto ne odgovara opštoj nameni programa. Kao primer navodi emisiju Otvorena sreda koja jedne nedelje tretira problem omladine, zatim problem školstva, a da se unapred ne zna tačno o čemu će biti reči. Drugo, postoje omladinske emisije sa stalnim terminima i neko ko je zainteresovan za određenu emisiju može planirano da je prati. Medutim, problem specijalizovanih emisija je u tome što se interesovanja omladine identifikuju sa zabavnom muzikom, a ne daje se određena težina onome što za mlade predstavlja vitalna pitanja i probleme i otuda nepraćenje tih emisija.

SADRŽAJ OMLADINSKIH EMISIJA Programiranje omladinskih emisija komplikuje činjenica da omladina veoma mnogo prati ukupan program radija i televizije i, čak, više od ostalih struktura stanovništva. Mnoge potrebe omladine zadovoljavaju se putem drugih programskih segmenata. Preko programa za celokupni auditorij omladina saznaje za razna društvena zbivanja, sportske događaje, zadovoljava kulturne potrebe. Omladina naročito prati tzv. rekreativne emisije, tj. zabavnu muziku, zabavno-humorističke emisije, filmove na televiziji itd. Pitanje je šta emitovati u omladinskim emisijama. U tome treba

139