RTV Teorija i praksa
poći od potreba mladih, ciljeva i potreba društva, ali i od mogučnosti programa radija i televizije. Omladina voli modernu zabavnu muziku koja se najviše emituje, kako je pokazano, u okviru emisija za mlade. Međutim, ona ima mogučnosti da tu muziku prati i u drugim terminima. Uspostavljeni su radio-programi na kojima je skoro isključivo muzika i to ona koja je najpopularnija među omladinom, a i na televizijskom programu, u okviru drugih emisija muzika je prisutna. Pitanje je da li treba i vreme namenjeno omladinskim emisijama, a koje je prema podacima istraživanja u odnosu na ukupan program kratko, u tolikoj meri koristiti za sadržaje koji se več dobijaju preko drugih programa? Korisnije bi bilo da se u okviru omladinskih termina raspravlja o problemima za koje je vitalno zainteresovana omladina, što je i želja ispitanika. U istraživanju mladi su iskazali potrebu da se u okviru ovih emisija govori o nekoliko značajnih pitanja za njih. Pre svega, jedan broj opštedruštvenih pitanja posebno je značajan za ovu strukturu stanovništva. Reč je o školovanju i školskom sistemu, o zaposlenosti i zapošljavanju, profesionalnoj orijentaciji, o nagrađivanju prema rezultatima rada, o rešavanju stambenih problema. Ova pitanja su za omladinu egzistencijalna i postavljaju se u posebno oštrom obliku. Za jedan niz socijalizacijskih problema omladina je, takođe, zainteresovana. To su problemi koji proističu iz procesa sazrevanja čoveka - socijalnog, emocionalnog, intelektualnog, seksualnog i dr. Pred mladiča i devojku postavlja se niz problema koje oni na različit način doživljavaju i rešavaju i o kojima imaju potrebu da saznaju i razgovaraju. Postoji niz tema iz tzv. konstituisanog omladinskog života problemirtada SSO, radne akcije, ostale omladinske organizacije (Ferijalni savez, Muzička omladina, Gorani itd.). Nepružanjem dovoljno mesta u programima RTB svemu tome, ne samo da se zanemaruje jedna dimenzija života omladine, več može nepovoljno uticati na aktivnost tih organizacija. O ovome svedoče i direktne izjave ispitanika o tome šta da se emituje u okviru omladinskih emisija kao na primer ova; „Pokazati kuda posle škole, šta sa onima koji nemaju posla”, ili: „Obaveštavati o školama, o zapošljavanju omladine, popularizovati sport, obaveštavati o radu KUD, omladinskih klubova, služiti kao informator za obaveštavanje mladih”, ili: „Emitovati sve teme koje interesuju mlade: posao, škola, fakultet, muzika, Ijubav”; „Uvesti seksualno vaspitanje na
140