RTV Teorija i praksa
Na savetovanju je postavljeno još jedno pitanje: u kojoj meri je Radio-televizija obavezna da sve mnogobrojne potrebe omladine i društva, vezane za omladinu zadovolji. Da li Radio-televizija mora u ime drugih da završava sve poslove? Verovatno da ona to ne može, ali s obzirom da je Radio-televizija ustanova od posebnog društvenog značaja, sa jasno postavljenim ciljevima, trebalo bi da svoju funkciju „vaspitavanja mladih generacija ...” (Opšti zadaci programa u materijalu Predlog plana programa za 1980) ostvaruje i da to radi na najbolji način koji joj je dostupan.
NAČIN PREZENTACIJE EMISIJA ZA MLADE Rezultati istraživanja omladine ukazuju na činjenicu, a i stručnjaci, društveno-politički i javni radnici podvlače, da omladinske emisije ne treba praviti sa dozom dociranja. O omladinskim temama najbolje je razgovarati izvorno, otvoreno i ravnopravno. Učesnik savetovanja dr Tatjana Đukić iz Savetovališta za omladinu u Domu omladine Beograd, kaže: „Mi veoma često na televiziji vidimo razne okrugle stolove oko kojih se okupljaju sociolozi, profesori, političari itd, Međutim, mi nikad nemamo - bar meni se čini da nisam zapazila okrugle stolove, gde dolaze mladi da sami govore o svojim problemima. I kada se zabavljaju, kada nose dugu kosu, umeju da misle, da zapažaju i da zaključuju. Smatram da bi trebalo da imamo više hrabrosti da čujemo šta misle, šta ih muči i šta im smeta". U svojim predlozima u vezi sa ovom temom ispitanici predlažu kontakt i kolaž-emisije. Pominju i igranu formu. „Trebalo bi, - piše u jednom odgovoru - možda, da postoji neka omladinska emisija kao Kino-oko. Svake nedelje trebalo bi da bude nova tema o mladima, i da o sebi sami diskutuju i da to bude dokumentovano kratkim filmovima u vezi sa temom”. Drugi predlaže: „Razgovor sa mnogo sagovornika, što manje iz studija, više snimaka iz života omladine. Može se kombinovati sa nekom igranom emisijom”. Igranu formu preporučuju i neki stručnjaci. Navode da je to pogodan oblik za ovaj uzrast zbog toga što omogućuje identifikaciju sa akterima radnje, a time i direktni uticaj. Programska tela i redakcije Radio-televizije Beograd pomenutim akcijama Centra RTB za istraživanje programa i auditorijuma dobili su niz interesantnih ideja, mišljenja i podataka koji im mogu poslužiti u programiranju i realizaciji
142