RTV Teorija i praksa

televiziji i radiju, vaspitavati u socijalističkom duhu. Ne treba davati samo zabavu. Posvetiti se borbi za povećanje standarda, govoriti o životu seoske i radničke omladine” itd. Večina učesnika na savetovanju misli kao i mladi ispitanici. Ranije pomenuti učesnik, na primer, smatra da teme tih emisija treba defmisati kao: školovanje, zapošljavanje, odnos generacija, kao problem migracije omladine iz sela u grad. Sadašnja priroda omladinskih emisija na programima Radio-televizije Beograd, a naročito na televizijskom programu, po mišljenju Jelene Zupanc - urednika ovog programa na televiziji - proističe iz činjenice što te emisije priprema i emituje Zabavna redakcija koja im, po prirodi stvari, određuje profil. Tako je emisija za mlade, koja je na teieviziji praktično samo jedna, određena i tematski i prezentacijski tom okolnošču. Po mišljenju ovog urednika bilo bi korisno kada bi se problematici mladih pristupilo na svestraniji način nego do sada, i u drugim redakcijama pripremale emisije za mlade, naročito u dokumentarnom programu. Ova napomena dala je ideju dr Milici Petrovič iz Instituta za sociološka i kriminološka istraživanja da predloži formiranje omladinske redakcije, kao što, na primer, deluje Redakcija dečjeg programa sa veoma uspelim emisijama. Ta redakcija preko većeg broja omladinskih emisija (barem tri), prema ovoj ideji, trebalo bi da ostvaruje informativnu vaspitno-obrazovnu, socijalizacijsku i zabavnu funkciju. Potrebu za informacijama omladina može, dobrim delom, prema njenom mišljenju, zadovoljiti preko drugih omladinskih emisija. Međutim, postoje sadržaji koje bi trebalo mladima prezentirati u specijalizovanim omladinskim celinama, jer je za njih omladina posebno zainteresovana, Većina tih tema napred je pomenuta. Prema mišljenju istog stručnjaka za omladinska pitanja, vaspitna uloga televizije veoma je značajna „zbog toga što je ona, kao i druga sredstva informisanja, preuzela ulogu i autoritet roditelja, jer roditelji čekaju šta če se reči i čuti sa ekrana o čitavom nizu problema: odnosu prema sebi, prema drugu, prema autoritetu, društvu, drugom polu, o Ijubavi, prema vrednostima”. Za ovu vrstu problema, koji traže sasvim poseban pristup, predlaže se neka vrsta emisija kao televizijsko savetovalište. Marija Bolčič iz Marksističkog centra organizacije Saveza komunista Beograda predlaže veće uključivanje radija i televizije u marksističko obrazovanje omladine.

141