RTV Teorija i praksa
Ana Šomlo
TELEVIZIJA I OBRAZOVANJE
U ediciji internih publikacija Centra za istraživanje programa i auditorijuma RTB objavljena je studija Televizija i obrazovanje. Autor ovog istraživanja je Mira Kun. Povod za rad na ovakvoj publikaciji je reforma obrazovanja i programi RTB. Međutim, ona sadrži i analizu šire postavljenih pitanja i iskustava, kako u našoj sredini, tako i u drugim evropskim centrima, gde je edukacija predstavljala jednu od bitnih televizijskih ambicija, od osnivanja do danas. Posmatrano baš iz takvih aspekata, s obzirom na obimnost i raznovrstan sadržaj, na preglednost rada, bilo bi šteta da ova publikacija ostane na internoj upotrebi, jer je u savremenom obrazovanju televizija nerazdvojiva, po svojoj funkciji, od gotovo svih pedagoških institucija, posebno zbog toga što je kod nas objavljeno malo literature iz ove oblasti. Studija Mire Kun podeljena je u tri osnovna poglavlja: I Shvatanje uloge i programska orijentacija televizije u obrazovanju; II Ispitivanje obrazovnih potreba, izbor programa, priprema, - organizacija, efekti; 111 Sadašnje i nove mogučnosti televizije u obrazovanju, novo u obrazovnoj tehnologiji i metodama obrazovanja pomoču televizije. Kako autor u opštim i metodološkim napomenama navodi, ova studija je zamišljena u Centru za istraživanje kao jedan od analitičko-informativnih priloga za pripremanje plana Radio-televizije Beograd za period 1981-1985. godine i nadalje, i poslužiče u koncepciji razvoja ove RTV kuče u narednih deset godina - do 1995. godine. U radu je primenjena metoda analize sadržaja. Dati su rezultati proučavanja inostranih iskustava i stavova o ulozi televizije u obrazovanju. Drugi deo ove publikacije predstavlja zbornik inostranih istraživanja i radova u ovoj oblasti.
144