RTV Teorija i praksa
Kukolj Vladimir
MOGUĆNOST ANGAŽOVANJA TELEVIZIJE U SISTEMATSKOM OBRAZOVANJU ODRASLIH
Diplomski rad
Obrazovanje na televiziji veoma je zanimljiva tema i neophodna savremenoj pedagogiji koliko i TV komunikaciji. Stoga svaki rad, bio kompilacija ili istraživanje, predstavlja dopunu iskustvu koje je za sada, u našoj sredini, još uvek skučenih srazmera. Diplomski rad Vladimira Kukolja, studenta Fakulteta organizacionih nauka, branjen u školskoj 1978/79. godini, dakle, predstavlja takođe, izvesan doprinos sagledavanju mogućnosti televizijske škole kod nas. Izložen pedantno na 120 kucanih strana, sa tabelama i koriščenim bibliografskim jedinicama, može da posluži kao izvor informacija istraživačima i studentima koji se ovom tematikom bave. V. Kukolj izložio je svoj rad u četiri osnovna poglavlja. Definisanje zadatka obuhvata izlaganje problema; predmet istraživanja, kao i cilj. U ovo poglavlje uključeno je, zatim, utvrđivanje hipotetičkih okvira, osnovne hipoteze i izbor metoda istraživanja. Drugi deo predstavlja programiranje zadatka, Treča glava posvečena je obrazovanju odraslih i mogučnosti paralelnog rada, putem ostalih sredstava masovnih komunikacija - štampe, auditivnih i audiovizuelnih puteva. U posebnom delu obrađene su teme: funkcija televizije, njene osnovne namene iz aspekta obrazovanja - posebno obrazovanja odraslih - od osnovnog do obrazovanja u porodici - u opštenarodnoj odbrani i zaštiti; društveno-ekonomskom obrazovanju, učenju stranih jezika itd. Do osnovnih pretpostavki i zaključaka autor je došao obradivši 32 bibliografske jedinice koje uglavnom predstavljaju
147