RTV Teorija i praksa
izvodljivo, valjalo bi utvrditi metod sakupljanja, sistematizovanja i umčivanja onima kojima su potrebne. 2. Koprodukcije Šta bismo mogli da razmotrimo i zajednički utvrdimo? Možda ovo: a) da su koprodukcije neophodne i da su ne samo ekonomski več i kulturno-politički povoljne za ETV naših NZ; b) valjalo bi da međusobno razmenjujemo potencijalno dobre projekte da bismo se dogovorili i odlučivali za koprodukciju; c) u koprodukcijama bi zainteresovani učestvovali u preciziranju metoda prezentacije programa kao i izbora sadržaja. Iskustva nekih regionalnih TV organizacija pokazuju da je bilo ideja, pokušaja pa i uspeha u koprodukciji obrazovnih emisija. Zato je potrebna dobra organizacija, svestrano učešče i precizni dogovori. Iskustva s radom Pula i dragih oblika saradnje televizija nesvrstanih zemalja uveravaju nas u mogučnost uspešne saradnje i na polju obrazovne televizije. 3. Sateliti u službi edukacije Edukacija putem satelita ima več svoju istoriju na ogromnim prostranstvima Indije. Iskustva su dragocena. Ona otvaraju niz pitanja i problema, od kojih pominjemo jedan: čime stalno hraniti taj nezajažljivi izvor TV edukacije? Nove mogučnosti koje donose sateliti nesumljivo če nas više upučivati da međusobnu saradnju činimo sve efikasnijom. I treča grapa pitanja: C. KAKO PRIMENJIVATI TV PROGRAME U OBRAZOVNIM PROCESIMA? Na ovo pitanje praksa i teorija imaju dobre i bolje odgovore. O njima ovde ne bih govorio. Pominjem samo da je neophodno organizovano raditi na negovanju kulture gledanja i slušanja ETV programa - kulture komuniciranja putem televizije. Iskustvo pokazuje da u tom poslu, pored angažovanja Ijudi u auditoriju i TV poslenici imaju svoje potrebe, mesto i ulogu. Da bismo im pomagali čini se da bi trebalo razmotriti kolika je mogučnost saradnje na izradi metodologije primenjivanja raznih TV programa u procesima obrazovanja. I drago, takođe
34