RTV Teorija i praksa

da im pomognu da se uključe u zajednicu. 63. Čitaoci, gledaoci i slušaoci su uglavnom tretirani kao pasivni primaoci informacije. Oni koji rukovode medijima trebalo bi đa podstiču svoju publiku da igra aktivniju ulogu u komunikacijama time što če joj u listovima dati više mesta, a na radio-televiziji više vremena za izlaganje gledišta pojedinaca ili organizovanih društvenih grupa. 64. Treba stvoriti podesne komunikacijske uređaje na svim nivoima, što bi vodilo novim formama angažovanosti javnosti u upravljanju medija, i novim načinima njihovog finansiranja. 65. Oni koji odlučuju o politici komunikacija trebalo bi da pridaju mnogo veču važnost iznalaženju načina na koje bi se upravljanje medijima moglo demokratizovati, uz poštovanje nacionalnih običaja i karakteristika - udruživanjem sledećih kategorija: a) novinara i profesionalnih komunikatora; b) kreativnih umetnika; c) tehničara; d) vlasnika i rukovodilaca medija; e) predstavnika javnosti. Takva demokratizacija medija zahteva punu podršku i razumevanje svih onih koji u njima rade, a takav proces bi trebalo da vodi njihovom aktivnom učešču u uređivačkoj politici i upravljanju.

V PODSTICANIE MEĐUNARODNE SARADN|E Partneri u razvoju Nejednakosti u komunikacijskim pogodnostima, koje svuda postoje, rezultat su ekonomskih rashoraka ili političke i ekonomske forme, a takode i kulturnog nametanja ili zapostavljanja. ALi, ma koji im bio izvor ili razlog, grube nejednakosti više ne treba trpeti. Sam pojam o novom svetskom informativnom i komunikacijskom poretku pretpostavlja podsticanje međunarodne saradnje koja obuhvata dve glavne oblasti: međunarodnu pomoc' i doprinose medunarodnom razumevanju. Medunarodne razrnene komunikacija danas su takvog značaja da je postalo presudno

139