RTV Teorija i praksa

razvijati sarudnju na opštßm svßtshom nivou, M&đunarodna zajednica je ta koja treba da preduzme odgovarajuće korake da zameni zavisnost, dominaciju i nejednakost plodonosnijim i otvorenijim odnosima međuzavisnosti i međusobnog dopunjavanja, zasnovanih na obostranom interesu i na ravnopravnom dostojanstvu nacija i naroda. Takva saradnja zahteva krupnu međunarodnu angažovanost da se ispravi sadašnje stanje. Ta jasna angažovanost potrebna je ne samo zemljama u razvoju, nego i medunarodnoj zajednici kao celini. Napetosti i poremečaji koji če nastati iz nedostatka akcije mnogo su veči nego problemi koje postavljaju potrebne promene. Preporučujemo: 66. Postepeno treba primenjivati nacionalne i međunarodne mere koje če podstači uspostavljanje novog svetskog informativnog i komunikacijskog poretka. Predlozi izneseni u ovom Izveštaju mogu poslužiti kao doprinos razvoju raznih akcija koje su potrebne da bi se krenulo u tom pravcu. 67. Međunarodna saradnja za razvoj komunikacija treba da dobije podjednak prioritet sa drugim sektorima i u okviru njih (kao što su zdravstvo, poljoprivreda, industrija, nauka, obrazovanje, itd.) jer je informacija osnovni izvor pojedinačnog i kolektivnog napretka i opšteg razvoja. To se može postići upotrebom sredstava predviđenih bilateralnim državnim sporazumima i od međunarodnih i regionalnih organizacija koje bi trebalo da planiraju znatno povećanje svojih davanja za komunikacijske infrastrukture, opremu i razvojni program. Trebalo bi voditi računa da pomoć bude u skladu sa prioritetima zemalja u razvoju. Treba takođe voditi računa da je bolje pružiti pomoć za određeni program, nego isključivo na osnovu projekta. 58. Blisku vezu između uspostavljanja novog međunarodnog ekonomskog poretka i novog svetskog informativnog i komunikacijskog poretka trebalo bi pažljivo da razmotre tehnička tela koja se bave tim pitanjima. Konkretni planovi koji povezuju oba ova procesa treba da buđu sprovedeni u okviru sistema Ujedinjenih nacija. Kada prihvataju razvojnu strategiju, Ujedinjene nacije treba komunikacijski sektor da obuhvate kao njen sastavni deo. a ne samo kao instrument javnog informisanja.

140