RTV Teorija i praksa

estetike Nikolaja Hartmana vodeći pri tome neprestano računa o takozvanoj differentiae specifica (specifičnoj razlici) radio-dramskog umetničkog dela spram ostalih umetničkih oblika. U skladu s Hartmanovom estetikom utvrdili smo šta čini prednji sloj i pozadinu radio-dramskog umetničkog dela i došli do zaključka da se upravo „iza” pomenutih slojeva, snagom objektivacije raskriva poligrafija duhovnog i metafizičkog radio-dramskog uraetničkog dela. Takođe smo došli do zaključka da su svi slojevi radio-dramskog umetničkog dela suštinski dijalogizovani, kako u odnosu prema autoru radio-drame, tako i u odnosu prema njenom slušaocu. Ovaj, suštinski dijalogizovani odnos, autor - estetski predmet - slušalac, u svojoj osnovi raslcriva metafizički horizont radio-dramskog umetničkog dela i na razini postojanja Drugog zasniva estetsko radio-drame. Misliti s drugim, govoriti s drugim (izvorno dia-logos) na osi jezik - mišljenje - zbiljnost to je suštinsko ospoljenje metafizičkog horizonta radio-dramskog umetničkog dela. Upravo na toj osi raskriva se i estetsko radio-drame.

199