RTV Teorija i praksa

lako nije pomenuto, svi magnetoskopi imaju mogučnost snimanja tona i to pomoču mikrofona ili linijskog nivoa sa več ugrađenim kompresorima dinamike što omogučava dobijanje ujednačenog nivoa snimljenog tona. Ne treba posebno pominjati da je sinhronitet između ovako simljene slike i tona apsolutan i da o njemu više uopšte ne treba voditi računa. Svi do sada opisani uređaji pružili su mogučnost za vrlo raznovrstan rad i sasvim drugačiji pristup stvaranju informativnog programa i prikupljanju vesti. Vreme od smmanja do emitovanja praktično je svedeno na minimum, a to znači samo na snimanje, transport, eventualno potrebnu montažu i emitovanje. Snima se u prvoj aproksimaciji i slika se od prirode prebacuje direktno na elektroniku sto obezbeđuje najmanje opadanje kvaliteta i ne traži nikakva dalja ujednačavanja, Boje su vrlo verne pri raznim svetlosnim uslovima i vrlo brzim i lakim podešavanjem daju sasvim ujednačen rezultat Šniranje trake i uopšte manipulacija trakom su vrlo pojednostavljeni i svode se na jednostavno übacivanje kaseta kao npr. kod kučnog magnetofona. Snima se odjednom i ton i slika i ne postoji nikakva mogučnost da oni budu asinhroni. Način snimanja i manipulacija kamerom potpuno su identični sa radom filmskim kamerama, pa je konverzija filmskih snimatelja na elektronske snimatelje vrlo laka i brza. Rad i manipulacija magnetoskopom su takođe vrlo slični radu na magnetofonu pa je i konverzija snimatelja tona na snimatelja na magnetoskopu takođe vrlo laka. Snimljeni materijal moguče je odmah prokontrolisati i to se može uraditi ilipomoću dodatnog malog momtora ili preko samog vizera uENG kameri. Več ovako telegrafski nabrojane prednosti ENG rada pokazuju koliko je laka konverzija sa filma na elektroniku, kakve dodatne mogučnosti ona pruža i koliko su raznovrsm nacim rada ENG opremom. Poređenja radi, na sl. 1 dati su osnovni uređaji filmske, odn. elektronske eMpe.

150