RTV Teorija i praksa

је još najmanje zlo. U mnogim zemljama reklame su izvojevale pravo da seku i kidaju prenose sportskih i društvenih događaja. Na pragu smo vremena kada če postojanje zabavnih emisija isključivo zavisiti od spremnosti sponzora da uloži sredstva u ovakvu vrstu programa, odnosno u svoju reputaciju. Nagoveštaj ovakve budučnosti donela je ovogodišnja, pobednička emisija na festivalu u Montreu, šou-program američke kompanije ABC Barišnjikov na Brodveju, Etiketa TV kompanije bila je potrebna velikom proizvođaču kompjutera da plasira efektnu reklamnu poruku o svom prestižu. Sadržaj i muzička osnova preuzeti su sa Brodveja, Mihail Barišnjikov je založio svoj ugled baletskog umetnika, a Lajza Mineli (Lisa Minnelli) sišla je za ovu priliku sa celuloidne trake. Sve zajedno ne sadrži ništa što počinje na slovo T. Čak, omalovažava televiziju kao medij koji u sebi nema ničeg autentičnog ni originalnog, ničeg svog. Osim što se lako i bez ustručavanja podaje reklami. 3. Jake i velike TV kompanije su i đalje silne i uticajne. Male i beznačajne nikako da se otrgnu od godinama stvaranih kompleksa inferiornosti. Kao komete televizijskdm tržištem lutaju mnogobrojne TV agencije i posredničke kompanije za promet i prodaju TV programa. Otvaranjem pijace TV emisija Montre im je odškrinuo vrata za ulazak u prostor koji je godinama bio čuvan za zvanične TV centre. Domačini imaju pun kofer briga oko organizacije festivala. Želeli bi da sačuvaju uglednu prošlost, ali nemaju snage da grade budučnost ove manifestacije. Ono što se u organizacionom pogledu zbivalo na „Zlatnoj ruži Montrea” u direktnoj je vezi sa onim što se več duže vreme događa u organizmu Švajcarske radio-televizije, Došlo je do smene u direktorskom vrhu. Novi direktor koji je došao iz sveta bankarskih transakcija uvodi nova pravila igre. Još nije povukao sve važnije kadrovske poteze što među njegovim saradnicima (i organizatorima „Zlatne ruže Montrea”) održava osećanje nesigurnosti i privremenosti, Festival visi na sladunjavom nazivu „Zlatna ruža Montrea”. 4. Razluče li se spoljne, organizatorske i genetske tegobe festivala i TV zabave, na poslužavniku 21. „Zlatne ruže Montrea” ostaje

51