RTV Teorija i praksa

njemu počele da događaju čudne stvari koje nagone na razmišljanje o svrsi i smislu televizijskih festivala uopšte. Zasad se još vraćam - izuzecima. Ni )r Prix Italia” nije nikakav izuzetak što se ni u ovom slučaju ne takmiče emisije koje su isključivo - televizijske. Strogo je podeljen u tri takmičarske kategorije: muzičku, dramsku i dokumentarnu. Kao što se u Monte Karlu takmiče dramske, dokumentarne i informativne; u Pragu dramske i muzičke; u Montreu isključivo muzičko-zabavne; u Minhenu samo dečje. Znači nigde nema kontakt-programa, prenosa događaja, snimaka, na primer, sportskih prenosa, kvizova... Na festivalu u Sijeni pojavili su se ove godine Danci sa nekom vrstom „ozbiljnog kviza” na razne društvene pojave svoje zemlje. Čak se emisija zvala A sada nešto sasvim drugo. Pitanja su verovatno bila vrlo životna, smešna ili žalosna, duhovita ili dvosmislena u sopstvenoj sredini. Stranom gledaocu nisu gotovo ništa kazivala. To je bila sasvim „domača stvar”, bez odjeka na strane posmatrače. Od рге nekoliko godina u Monte Karlu je uvedena kategorija televizijskih informacija, od kratMh vesti iz TV Dnevrlika, preko višeminutnih informativnih blokova, do TV reportaža o zbivanjima koja u datom trenutku potresaju svet Zato što govore o „svetu uopšte” ni kao festivalska kategorija nisu delovale zastarelo, uspostavljale su kontakt i sa festivakkim gledaocem. Stroga podela na utvrđene festivalske kategorije potvrdila je na festivalu ~Prix Italia” još jednu stranu takve medafje - da se na televizijskim festivalima takmiče, odnosno nagrađuju, umetnosti g ostujuče na malom ekranu! Dramska, filmska, muzička. Konkretan primer; u Sijenu je za kategoriju TV drame, na primer, poslata jedna epizoda iz filma Frančeska Rosija Hristos se zaustavio u Eboliju, koji se takmičio i na jednom filmskom festivalu, u Kanu. Kao što je рге nekoliko godina Spilbergov Dvoboj, posle učešća na televizijskom festivalu u Monte Karlu, stigao na beogradskd FEST, a zatim i u naše bioskope. Zbrka pojmova oko festivalske kategorizacije unosi pometnju i u kriterije. Dešava se da tematskd zandmljive, a izuzetne po ostvarenju, emisije, žiriji prilikom eliminacija za nagrade, najpre odbacuju, najlakše žrtvuju. Uz motivaciju da nisu „čiste” u kategoriji za koju su prijavljene na festivalu. Vrlo je verovatno da je upravo iz navedenih razloga propala u Sijeni u stvari veoma televizična emisija austrijske produkcije Ona je igrala sama. Posvećena je Kiri, kćerci slavnog igrača

164