RTV Teorija i praksa

Prilikom stvaranja kursa potrebno je nepreMdno imati na umu korisnika i držati se sledeće liste pitanja: 1) Da li je kurs svesno zamišljen tako da umanjuje napetost? 2) Da li se u najmanjoj mogučoj meri oslanja na kratkotrajno pamčenje? 3) Da li se učenje zasniva na aktivnosti učenika? 4) Može li sam učenik da kontroliše ritam po kome radi? 5) Da li je verovatno da če učenik postiči uspeh na svakom stupnju kursa? 6) Može li učenik da proveri ispravnost onoga što je naučio? 7) Da li je gradivo zanimljivo, podsticajno i odgovarajuče? 8) Vodi li se računa o eventualnom iskustvu odraslih polaznika? 9) Da H su uključene mogučnosti za stalno vežbanje? 10) Mogu li polaznici raditi i zajedno? Obrazovni program BBC 1975. godine prvi put je emitovao kurs nemačkog jezika za početnike pod nazivom „Kontekte”. To se smatra prekretnicom u nastavi jezika kroz radio-difuzne programe. Upravo je ovaj kurs doneo „verodostojnost” - prave Ijude koji govore pravim jezikom. Jednu od novina koje su došle sa ovom serijom - a bilo ih je više - predstavlja i činjenica da je to bio prvi kombinovani radio-televizijski kurs uz dodatni materijal. Ostale novine „Kontakta” bile su sledeće: ® celokupne televizijske emisije bile su na nemačkom, © postojala je bliska veza sa nastavom širom zemlje, © bio je dostupan prilagodljiv dodatni materijal, između ostalog tri filmske trake koje su na raznim stupnjevima mogli koristiti nastavnici ne pridržavajuči se obavezno „Kontaktovog” kursa, © na kraju kursa organizovan je dobrovoljni test znanja, zamišljen i sproveden od strane stručnjaka Univerziteta u Kembridžu, ® Savezna Republika Nemačka je za šest najboljih studenata obezbedila stipendije u trajanju od dve nedelje, kako bi na pravom mestu mogH da provere svoj nemački naučen u emisiji „Kontakte”. Mnogi nastavnici i stručnjaci smatraH su kombinovani radio-televizijsM kurs veUMm korakom napred. Gotovo svi su biU

138