RTV Teorija i praksa

Sa pedagoškog stanovišta njena vizuelna snaga idealna je za predstavljanje nepoznate azbuke, pri čemu je najznačajniju kreativnu ulogu tokom serije imao kompjuter BBC, uz fotografije naziva ulica i radnji snimljenih naročito za ovu priliku na ulicama Moskve i Lenjingrada. Veoma je značajna i sposobnost televizije da prenese nešto od razgovora, izgleda, oblačenja, ponašanja i života običnog ruskog čoveka. Osovinu čitave serije činili su, stoga, razgovori sa običnim Ijudima u različitim situacijama. Dodatni materijal - knjige i kasete - dublje zadire u jezik, prati svaku pojedinu epizodu i objašnjava je gramatički, margine stranica knjige kao i kratki pregledi lekcija čine referentni sistem i omogućavaju stalnu proveru. lako dodatni materijal sledi iste teme kao i televizija, njegov sadržaj je drugačiji. Zadatak mu nije puka reprodukcija televizijskog materijala: zamišljen je tako da se koristi i nezavisno i da nadživi televizijsku seriju. Knjiga sađrži mnoga vežbanja zasnovana na igri reči, prepoznavanju glasova, složena vežbanja svih tipova, te sistematski obrađenu gramatiku za one koji će nastaviti sa učenjem ruskog jezika. Zamišljeno je da se knjiga i kasete koriste zajedno, naročito pri učenju azbuke, jer omogućuju povezivanje izgleda slova sa zvukom glasa, Neka vežbanja mogu se uraditi samo uz istovremeno korišćenje udžbenika i kaseta. Metodologija čitavog kursa usmerena je gotovo isključivo u pravcu prepoznavanja i razumevanja, a dodatni materijal samo još više aktivira polaznika u ovladavanju tim sposobnostima. Osim toga, serija donosi i niz kulturnih i stimulativnih sadržaja pračenih praktičnim materijalom u udžbeniku i na kasetama. Udžbenik ruskog jezika doživeo je ponovljeno izdanje posle samo mesec dana prodaje a prve emisije serije posmatralo je 1 250 000 gledalaca, što je do danas najveći broj za jednu seriju nastave jezika na BBC. Međutim, moramo priznati da je za većinu odraslih polaznika koji su zaposleni, serija u trajanju od 20 nedelja preduga. Veliki je procenat onih koji odustaju zbog posla, zdravlja, ličnih ili porodičnih razloga. Uzroci prestanka praćenja kursa pre svega su lični a znatno manje su uslovljeni samom nastavom. Ali, verovatno postoji blaži, zanimljiviji način iznošenja materijala, uz mnoštvo pregleda, preplitanja na svim nivoima znanja, gde se polaznik nalazi pred nizom izazova koji od njega zahtevaju izuzetnu aktivnost ali u kračem

141