RTV Teorija i praksa

sredstvo komunikacija. Školske institucije veoma su brzo prihvatile ovaj sistem i konstatuje se da 8.000 škola (22%) danas ima magnetoskop. Krivulja ne pruža podatak da se najveći deo magnetoskopa nalazi u srednjim školama (83% prema 9% osnovnih škola).

Slika s., Prodor radija, televizije, televizije u boji i magnetoskopa u škole u Velikoj Britaniji.

Primedba: a) Cifre od 1924. do 1935. date su sa velikom rezervom. b) lako je televizija u boji u Velikoj Britaniji počela svoje emisije 1967. godine, BBC je prve školske emisije u boji počeo da emituje tek 1971. godine. Nezavisna televizija emitovala je školske emisije u boji ranije. Opšti zaključak koji se nameće posle čitanja ovih krivulja, naročito poredeći ih sa krivuljama slike 2, jeste da su britanske škole prihvatile radio i televiziju u istom ritmu kao što ih je prihvatila i čitava populacija; značajna činjenica kada se ima u vidu uobičajeni konzertvativizam pripisan nastavnicima, a, u slučaju magnetoskopa, može da se kaže da su nastavnici pokazah mnogo veči entuzijazam nego što je to učinila široka publika. Međutim, koliko je poznato, ne raspolažemo nikakvim

147