RTV Teorija i praksa

preciznim pokazateljima o vremenu korišćenja magnetoskopa ni u Sirokoj publici niti u školama. Razlozi za entuzijazam britanskili škola u odnosu na radio i televiziju mogu samo da se pretpostavljaju - ali sviđa nam se da verujemo da se on krije u kvalitetu i zanimljivosti emisija. Neznatni izdaci ovako praktične primene televizije u obrazovne svrhe svakako su povoljan element Velika upotreba snimljenih emisija zaslužuje svaku pohvalu. 3 Smatram da treba da sagledamo budučnost obrazovnih radio i TV programa, ili šire, budućnost obrazovaja pomoću audiovizuelnih sredstava na osnovu do sada poznate nove tehnologije. „NOVE” TEHNOLOGIJE Kao što je Luis Mamford (Lewis Mumford) primetio „težnja nije i sudbina”, ne treba verovati u entuzijazam i fabrikovanje tehničkih novosti i u stalni uspon krivulja. Reč „nove” namerno sam stavio pod znake navoda u naslovu ovog poglavlja, jer sve što nazivam „novim” mi već odlično poznajemo, čak u mnogim slučajevima, i odavno. Tehnološki prodori rezultat su ne toliko novih pronalazaka već „sticaja okolnosti” i komercijalne eksploatacije. Primeri radija i televizije odlično dokazuju ovu tvrdnju, jer znamo da su svi neophodni elementi tehnike koji ih čine (struja, lampa) postojali mnogo godina pre njihove stvarne pojave. Pre svega, interesujunas novine u mogućnostima proizvodnje i distribucije programa za potrebe obrazovanja. Pretpostavljajući da su postupci poznati sliku 4. posmatraćemo sa stanovišta stručnjaka iz oblasti obrazovanja.

3 Povoljni uslovi koje imaju obrazovne institucije u pogledu korišćenja snimljenog materijala sigurno da deluju podsticajno: največa privlačnost svakako je mogućnosi emitovanja onoliko često koliko to zahteva snimljeni dokument

148